Kedvenc helyünk a héten Extra: Treehouses Noszvaj

2018. május 30. |
Central Médiacsoport Zrt.

Ezen a héten két napra magunk mögött hagytuk a nyüzsgő belvárost, és egy olyan bükki faluba utaztunk, ahol a mindennapi városi rohanással járó stresszt és a szüntelen dudálást, időtlen nyugalom és a természet hangjai váltják fel. Bemutatjuk a noszvaji lombházakat, ahol luxuskörülmények között pihenhetünk a tó partján, a Bükk védelmező ölelésében.

Az Airbnb-n vagy a Pinteresten gyakran szembejönnek velünk a skandináv típusú vagy glamping jellegű luxusépítmények, amelyeknek legnagyobb vonzereje, hogy a természet közvetlen közelségében épültek.

Amikor januárban rátaláltam a Treehouses-ra, el sem akartam hinni, hogy végre itthon is létrejött egy hasonlóan innovatív és izgalmas szálláslehetőség, ráadásul Magyarország egyik legeldugottabb kis falujában, Noszvajon.

Sokakban erősen él a sztereotípia, hogy a legtöbb vidéki falu egyetlen főútból, és egy dohánybolttal összekötött sarki kocsmából áll,  azonban Noszvaj a lehető legjobb ellenpéldája ennek az általánosításnak. Autóval Mezőkövesdet elhagyva egyre érződik, hogy közeledünk a természetbe – egészen pontosan a Bükki Nemzeti Parkhoz -, Eger várfalain túl pedig hamarosan egy árnyékos, zöld zónába kerülünk, ahol a nyaralók és vendégházak jelzik, ide valóban pihenni érkeztünk. A kikapcsolódáshoz pedig minden adott, különösen az újonnan épült luxus lombházakban, ahol egy teljesen új típusú kikapcsolódásban lehet részünk.

Persze az autentikus helyi vendégházaknak, vagy ötcsillagos szállodáknak is biztosan megvan a maga varázsa, a lombtípusú faházakban viszont két nap alatt a pihenésnek egy olyan formáját tapasztalhattuk meg, amelyet egészen biztosan visszasírunk majd egy rohanósabb munkanapon.

Januárban négy különálló lombházzal nyitotta meg a Treehouse Flying Homes-t Maliga Péter, és egykori gimnáziumi padtársa – ma már üzlettársa – Dévényi Viktor. Míg Péter a PR kommunikáción dolgozik, Viktor fogadja a vendégeket és az üzemeltetésért felel.

A közel 30 tonnás faházak technikailag ugyan nem a szó szoros értelmében vett lombházak, a hatalmas üvegablakokon kinézve ébredés után mégis úgy érezzük, mintha lebegnénk a tölgyfák között. A cél egyértelmű volt, minőség és luxus, ami a házak minden “porcikájában” szépen vissza is köszön.  A házak erkélyére jakuzzit építettek, amely egész nap akár 38 fokosan várja, hogy elmerüljünk a habokban egy pohár vörösbor és egy jó könyv társaságában.

Napközben a madarak csicsergése, naplemente után pedig a Síkfőkúti tó békáinak szüntelen kommunikációja adja az aláfestést, és ott, a lombok között, a jakuzziban pezsegve az ember lányának egyszerűen nincs több kívánsága.

Galériánkért kattints a képre!

Amikor Pétert arról kérdeztük, miért pont Noszvajt választotta a faházak otthonának, annyit mondott, holnap már érteni fogjátok. És valóban, a noszvaji közösség vendéglátósai iszonyú jó fejek, kiegyensúlyozottak, és képben vannak a szállástípusok legfrissebb trendjeivel. A Treehouses szomszédságában a Nomád Hotel and Glampingben például jurtában, glamping sátrakban, és hamarosan egy átlátszó buborék sátorban – közvetlen a szabad ég alatt – aludhatunk.

„Ha körbenézel, megkapod a választ. Itt folyamatosan töltve vagyunk” – magyarázza a harmónia titkát Balogh Barbara, az anno még Nomád Camping megálmodója, amikor arról kérdezem, hogy napi 16 óra munka mellett, évi összesen 3 hét szabadsággal hogyan tud ilyen kiegyensúlyozott maradni.

Itt, a Nomád Hotel téli kertjében van az egyik étterem, ahol vacsorázni tudunk a környéken. Barbara a Stílusos Vidéki Szállodák és a SVÉT oszlopos tagjaként küldetésének érzi, hogy megmutassa, nem csak a belvárosban vannak elismert gasztronómiai célpontok, ahogy itt a Nomád konyháján sem félnek önmagukat adni. Édesanyja receptúráit követve náluk azt ehetünk, amit ők éppen aznap kitalálnak, ezt a módszert pedig, az anyukájának tisztelegve „traktának” hívják. Érkezésünkkor házi húsleves, az édesapja által hozott tiszai törpeharcsa, töltött paprika, rakott csirke és somlói galuska volt a menü, amelyből mind bőségesen került az asztalunkra.

További képeinkért kattints a galériára!

Utoljára egy portugáliai kisvárosban tapasztaltam ennyire őszinte kedvességet és barátságos fogadtatást, mint Noszvajon, ez pedig a Rozmaring Étteremben sem volt másképp. Az alapítók noszvaji vakációi és olaszországi tapasztalatai után adott volt, hogy itt, a Síkfőkúti völgyben nyitják meg étterem-pizzázójukat, amely azóta két cukrászdával bővült. Érdemes őket is kipróbálni, ha ennénk valami klasszikus helyi specialitást, például a paprikás krumpli noszvaji változatát, a „gombás krumplival” kínált lassan sült tarját.

A reggelinkről sem feledkeztek meg a Treehouses-nál, minden reggel, 8:00-kor az ajtónk előtt vár egy meglepetés „breakfast box”, amelyben friss, helyi finomságokkal indíthatjuk a napot, mindezt persze az erkélyen elfogyasztva.

Két teljes nap épp ideális egy testi-lelki regenerálódásra, ugyanakkor az aktív pihenés híveinek sem kell attól tartani, hogy halálra unnák magukat a jakuzziban. Noszvaj körbejárásához pedig már nem elég csak egy nap, ha kíváncsiak vagyunk például Csernus Imre “szerelemgyerekére”, a Csendülő kávézóra – ahol ne lepődjünk meg, ha elbóbiskolnánk a diófa alatt -, mert itt tényleg azt csinálhatunk és annyi ideig maradhatunk, ameddig csak jólesik. Általában Csernus Imre a feleségével maga készíti a „Big Blue” fantázianévre hallgató, magas minőségű speciality kávékat, de pincészetének borait is kipróbálhatjuk, miközben elmerengünk a noszvaji kilátásban. A nyáron pedig tényleg érdemes időt tölteni a Csendülőben, mert számos koncert és kiállítás is várja majd a “csendülni” vágyókat.

Galériánkért kattints a képre!

Noszvajon a mai napig nagy hangsúlyt fektetnek a hagyományokra, a Csendülő szomszédjában, az autentikus kék-fehér faluházban például kemencében sütik a házi süteményeket. Míg a falu határán a Thummerer pincészetben ismerhetjük meg a borász család történetét, és kóstolhatunk akár hatféle Thumerer bort, a Magtár étteremben fine-dining borvacsorában lehet részünk.

Noszvaj pedig a De la Motte francia arisztokrata családnak is belopta magát a szívébe,  akik az itt épült kastélyukba még Dérynét is vendégül látták. A fényűző épület ugyanúgy szabadon látogatható, mint a pompát már hírből sem ismerő barlanglakások, amelyekben ma kortárs művészeti kiállításoknak kaptak otthont.

Galériánkért kattints a képekre!

Igazi kincseket rejt ez az apró, zöld bükki falu, tele nyugalommal, madár csevellyel és közvetlen vendéglátókkal.

Kiknek ajánljuk: mindenkinek, aki a munkahelyi burn-out határán táncol vagy csak kipróbálná, milyen a természet közepén, pár méterre a lomboktól egy gyönyörű miliőben ébredni. Figyelem, a wifi jelszó nincs kiírva a szobában, és jobban is tesszük, ha erre a pár napra teljesen offline üzemmódba kapcsoljuk magunk. Hálásak leszünk érte magunknak!

Mikor: a faházak télen ugyanolyan élményt nyújtanak, mint a tavasszal. Csak gondoljunk bele…nem lehet rossz a forró jakuzziból vagy akár a tóra néző szaunából figyelni a hóesést…

Árfekvés: hétköznap egy éjszaka 2 fő részére 49.999 Ft, hétvégén 10.000 Ft-os felárral kell számolni. Az elsöprő népszerűségükre való tekintettel, augusztusig minden ház foglalt, de voucherrel későbbre már bármikor foglalhatunk időpontot!

Szöveg és fotók: Bodnár Zsófi

Szólj hozzá te is!

Még több Utazás

Fedezd fel Horvátország rejtett kincseit felfedezés