Egy globális felmérésből nemrég kiderült, hogy bár az emberek 81%-a támogatja a fenntarthatóságot, kevesebb mint 6%-a tesz napi szintű lépéseket a bolygó védelme érdekében. Remélhetőleg ezeken a számokon a gyakorlatban is sokat lendíthet majd egy izgalmas „zöld kezdeményezés”, amelynek két fő szereplője, egy vezető beautyszektor-szereplő és a National Geographic.
A Garnier a csatornán CreativeWorks néven futó új sorozatában a National Geographic felfedezői vesznek részt, és arra vállalkoznak, hogy a szépségiparral kapcsolatos fenntarthatósági témákban szakértői szintű ismereteket és gyakorlati tanácsokat osszanak meg. A sorozat premierjét a dubaji Expo 2020 kiállításra időzítették, a „start gombot” pedig egészen pontosan október elsején nyomták meg, amikor is az új, innovatív szériát világszinten bemutatják.
Az együttműködés, és maga a CreativeWorks mögött álló, a fenntartható fogyasztást népszerűsítő ismeretterjesztő kampány is komoly mérföldkő a francia márka életében, amelynek célja, hogy 2025-re 250 millió embert ösztönözzön, és tegyen képessé arra, hogy zöldebben éljen a bolygón.
„A Green Beauty teljes erejének kiaknázása érdekében a Garnier arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy ők is tegyenek zöld lépéseket. A fenntarthatóság nyomasztó téma lehet, ezért célunk az, hogy közelebb hozzuk az emberekhez – ezt már elértük az általunk készített termékekkel, a szilárd samponnal, a gyors öblítési technológiával, a kartonból készült integrált tubusokkal és az újratölthető termékekkel, azonban ennél is tovább szeretnénk menni. A National Geographic CreativeWorks munkájára támaszkodva a célunk az, hogy a fogyasztók megismerhessék a legjobb szakértők tanácsait a mindennapi élet zöldebbé tétele érdekében” – mondta el Adrien Koskas, a Garnier globális elnöke.
Ez azért is fontos törekvés, mert például a samponok szénlábnyomának 80%-a az otthoni használatból ered, ebben pedig egyértelmű, hogy kulcsfontosságú mi vásárlók, fogyasztók is tisztában legyünk azzal, hogy mit is tehetünk pontosan a fenntarthatóságért. A National Geographic felfedezői, Rosa Vasquez és Imogen Napper éppen ebben segítenek majd a sorozatban gyakorlati tanácsokkal, hasznos tippekkel, választ adva arra, hogy lehet-e zöld a szépségápolás?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A közérthető, ismeretterjesztő jellegű tartalom egyébként a szépségápolással kapcsolatos legfontosabb fenntarthatósági témákat érinti. Olyan témák elemzésére számíthatunk, mint a műanyagok és a csomagolás, a vízhasználat és a zöld tudományok, továbbá gyakorlati tanácsokat is megosztanak, mindezt azzal a céllal, hogy közelebb hozzák a fenntarthatóságot, és képessé tegyék az embereket arra, hogy mindennapi életükben megtegyenek #EgyZöldLépést.
Az ismeretterjesztő program első része, amely a dubaji Expo 2020 kiállításon kerül bemutatásra, október 1-jétől lesz elérhető itt, és hamarosan további epizódok is megjelennek.