„Egyre inkább szeretnék a szezonalitással finoman szakítani, egyre inkább szeretném eltolni a kollekció karakterét egy one-season hangulatba” – mondja az új kollekcióról Tóth Bori.
A Szerenád kollekció inspirációja: az éjszaka
Az új kollekció színvilágát az éjszakai égbolt inspirálta: a sötétkék, a fekete, a királykék, a tűzpiros, az intenzív sötétebb tónusok az érzelemgazdagságra, kicsit a drámára vannak kihegyezve. Sok helyen megjelenik a TOTHBORI darabokra jellemző pliszé, annak különböző alkalmazásai, és természetesen a printek is. Utóbbihoz inspirációként egy trópusi növényt választott a divattervező, a mintaelem a papagájvirág lett. A virágminták mesebeli, kicsit meseillusztráció hangulatban jelennek meg kontrasztosan, hol nagy, hol kis léptékben a különböző anyagokon.
A TOTHBORI márka egyik fontos védjegye, hogy a business irány ellenére nagyon nőies darabokat vonultat fel, és ez a Szerenád kollekciónál is fokozottan jelen van.
„Megjelennek a márkára jellemző, nagyon szép szabású zakók és nadrágok, de alapvetően sokkal inkább a légies, nőies, könnyedebb, derekat hangsúlyozó sziluettek azok, amik dominálnak. A szoknyahosszakat a bokaközeli hosszra hoztuk le, illetve vannak térd fölötti hosszak is, de alapvetően az anyagok bősége és szépsége, repülése, könnyedsége, lágysága az, ami fókuszban van.”
A nőiesség ünneplése
„Egy olyan kollekciót akartam csinálni, ami az eddigiekhez hasonlítva a nőiességet sokkal jobban ünnepli” – meséli a kollekció megszületéséről Tóth Bori. „Azt éreztem, hogy most ki kell jelölnöm egy sokkal konkrétabb utat, hogy számomra mi a nőies. Azt akartam megmutatni, hogy lehet egy kifejező, érzelemgazdag kollekciót úgy megcsinálni, hogy közben az ember a férfiak világában vállalt szerepeit sem tagadja meg.”
„Valahol ez a romantika, ez a fajta magasztalás vagy felértékelés van ennek a középpontjában, hogy ünnepeljük a nőket, mert egy szerenád is tulajdonképpen valamiféle ünneplés. Szeressük magunkat, szeressük a testünket, fejezzük ki magunkat, hagyjuk magunkat szeretni, ebben ez mind benne van. És ezek nagyon fontos üzenetek. Nekem fontos, hogy nőként ezeket tudatosítsuk, és főleg ebben az üzleti világban hagyjuk magunkat szeretni, és hagyjuk magunkat időnként kényeztetni, mások által, olyanok által, akik szeretnek minket, és önmagunk által is.”