A női közösségekben rejlő erő

2024. október 28.
A szépségmárkák társadalmi felelősségvállalásában egyre erőteljesebb az elmozdulás a női közösségek támogatása felé. Nőként fontos, meggyőző érv lehet számunkra egy-egy termék kiválasztásánál az empátia, az, hogy a vásárlással hozzájárulhatunk egy nőtársunk és egy női közösség életének megkönnyítéséhez.

A tudás erő

A brit kozmetikai márka, a Lush világhírű a mennyei illatú termékeiről, de közismert a brand társadalmi érzékenysége is. A Lush különös figyelmet fordít a környezeti kérdésekre, a fenntarthatóságra, az etikus forrásokra – és igazi húzónévnek számít a női közösségek támogatásában is. „A nők a földek természetes ápolói, az éltető erőnk. Elszántságunk és gondoskodó természetünk késztet bennünket és tesz képessé a bolygó regenerálására” – mondta el Ruth Andrade, a márka regenerációs hatások osztályának koordinációs és kommunikációs vezetője.

A Lush szívügye a nők segítése

A Lush több projekttel is segíti a nőket – az egészségükre, a jóllétükre vagy az oktatásukra összpontosítva –, és igyekszik erősíteni a szerepüket. A re-wrap projektjükben indiai női kézműveseket támogatnak, akik szebbnél szebb, színes kendőcsomagolással teszik még vonzóbbá a Lush termékeket. Már kétszázötven nőnek nyújtanak támogatást és lehetőséget. A képzett szakemberek mellett ráadásul a teljesen kezdőknek is kínálnak munkát, akik így egyre magasabb szinten sajátíthatják el a varrást, és stabil bevételi forrást találhatnak a pénzügyi függetlenségük megteremtéséhez.

A munkakörnyezet tiszta és biztonságos, nincs kötelező túlóra, de a tagoknak lehetőségük van arra, hogy bónuszokat elérve kiegészítsék a fizetésüket. A Lush továbbá számos egyéb fronton, például az összetevőik beszerzésénél is támogatást nyújt: a marokkói nőknek az argánolaj (UCFA), a ghánai nőknek a shea vaj (Ojoba Collective), a kenyai maszáj nőknek az aloe, az egyiptomiaknak pedig a jázminabszolút beszerzésén keresztül.

A szépség kertjei

Yves Saint Laurent a divat- és a szépségiparban egyaránt maradandót alkotott, és a márka a sok évtizedes sikert követően is őrzi a pozícióját, sőt mindig képes a megújulásra. A szépségápolás terén az innovációk mellett a társadalmi felelősségvállalásra is hangsúlyt fektetnek, a nők segítésére pedig (különféle közösségi projektek támogatásán keresztül) különös figyelmet fordít a YSL Beauty.

Az YSL a marokkói női közösségeket támogatja

Az egyik legfontosabb és szó szerint is legszebb kezdeményezésük a Moroccan Ourika Gardens program, amellyel marokkói női közösségeket támogatnak, biztosítva számukra oktatást és munkahelyeket. És miért éppen Marokkó? Yves Saint Laurent imádta az egzotikus országot, ahol gyönyörű háza és kertje is volt, és a munkái örök inspirációs forrásául szolgált. A lélegzetelállítóan szép Ourika-völgy kertjeiben a YSL szépségtermékeinek kulcsfontosságú, megújuló alapanyagául is használt növények termesztésén női közösségek is dolgoznak.

„Hatvannégy négyzet alapú termőterületen több mint kétszáz növényfaj nő, és működik itt egy kutatási és megfigyelési célokat szolgáló laboratórium is, ahol ígéretes növényeket tesztelnek új hatóanyagok kifejlesztéséhez. A marokkói Atlasz-hegység e napsütötte vidéke lehetőséget kínál rá, hogy a márka támogassa a régióban élő nők pénzügyi függetlenedését. A Moroccan Ourika Gardens a szépség jövőjéről alkotott elképzelésünk egyik jól kitalált formája” – mondta el Stephan Bezy, az Yves Saint Laurent Beauty nemzetközi vezérigazgatója.

A természet tisztelete

Az 1975-ben alapított olasz szépségmárka, a Vagheggi a professzionális kozmetikumok piacán, különösen a fitokozmetikumok területén szerzett jelentős hírnevet. A természetes alapanyagokból készülő termékek hatékonyságán túl a környezetvédelem, az állatvédelem, a fenntarthatóság és a fair trade alapanyag-beszerzés is nagy figyelmet kap a cégnél.

A Vagheggi mexikóiárnika-kivonata nemzetközi elismerésben részesült

Utóbbival igyekeznek a helyi női közösségeket támogatni. Jó példa erre a Rehydra termékek összetevői között szereplő mexikóiárnika-kivonat beszerzésének a menete: a Közép-Mexikó hűvös vagy mérsékelt égövi területein őshonos mexikói árnikát (Cuateteco) gyulladáscsökkentő tulajdonságai miatt sebgyógyításra is alkalmazzák, emellett javítja a bőrnek az optimális hidratációhoz szükséges funkcióit.

A növényt a Vagheggi fenntarthatósági projektjében egy helyi női gazdálkodói egyesület, a Mujeres y Ambiente gyűjti be, mexikóiárnika-kivonatuk pedig nemzetközi elismerésben is részesült, köszönhetően annak, hogy „őrzik a természet sokféleségét és a helyi örökséget”. A márka kibővítette a projektet a helyi egyetem támogatásával, ilyen módon is hozzájárulva a helyi, nehéz helyzetben lévő nők életszínvonalának javításához.

Szépségmárkák szívügyei

Nem csak női közösségeknek jut a támogatásból – a nagy szépségmárkák számos, nőket érintő ügy mellé állnak oda és nyújtanak támogatást.

Rózsaszín szalag

Az Estée Lauder Companies több mint 30 éve a mellrák elleni küzdelem katalizátora. Amikor a betegségről való nyílt kommunikáció még szinte nem létezett, Evelyn H. Lauder eldöntötte, ideje ezen változtatni. Küldetésének érezte, hogy felhívja a figyelmet a betegségre, hogy letörje a női egészséget övező stigmákat. Így született meg 1992-ben a rózsaszín szalag, és indult útjára az Estée Lauder Group mellrákellenes kampánya. A cégcsoport és alapítványa 1992 óta több mint 131 millió dollárral segítette a mellrák elleni kutatást, a felvilágosítást és az orvosi ellátáshoz való hozzáférést világszerte. A vállalat idén októberben is rózsaszín szalaggal jelöli azon termékeit, amelyek eladásán keresztül támogatja a Breast Cancer Research Foundation (BCRF) munkáját.

Hajrá, kóderek!

A Carolina Herrera a Good Girl parfüm nagyköveteként is ismert Karlie Kloss szupermodellel szállt be még 2019-ben a fiatal nők oktatásának támogatásába. A Kode with Klossy nonprofit szervezet megalapításával Karlie célja, hogy 13–18 év közötti lányok programozókarrierjét és boldogulását segíti többek közt ösztöndíjakkal és nyári táborokkal.

Digitális önbizalom

A Skills4Girls program a Max Factor dekorkozmetikai márka és a UNICEF világszintű kollaborációja, amely nehéz sorsú fiatal lányokat segít több mint harminc országban. A partnerség a Max Factor szélesebb körű Light the Way kezdeményezésének része, amely a lányok számára igyekszik szebb jövőt biztosítani matematikai és digitális oktatáson, önbizalom-erősítésen, problémamegoldó és kommunikációs készségek fejlesztésén keresztül.

Az Estée Lauder Csoport mellrákellenes kampányának támogatására az Estée Lauder 2024. október 1-től 2025. június 30-ig, illetve amíg a készlet tart, az alábbi termékek ajánlott fogyasztói árának 50%-át a Primavera Alapítvány javára ajánlja fel.

ESTÉE LAUDER Korlátozott kiadású Pink Ribbon Advanced Night Repair szérum
A többdimenziós, szabadalmaztatott technológiának köszönhetően a formula felgyorsítja a bőr megújulását az éjszaka regeneráló tulajdonságainak felhasználásával. A szérum mélyen és gyorsan behatol a bőrbe, és csökkenti a modern világ környezeti stresszhatásait elszenvedő bőr öregedésének különböző jeleit. Az eredmény? Simább, ráncok nélküli, ragyogóbb és egyenletesebb bőr. Fedezze fel arcbőre szépségét és egészségét még ma!
ESTÉE LAUDER Bouquet of Strength Color rúzskollekció
A shea vajat és E-vitamint tartalmazó formula azonnal és tartósan hidratálja az ajkat, a kiegészítő árnyalatú ceruzával és szájfénnyel pedig szépen kiemeli a kontúrokat. Minden termék gyönyörű, a pünkösdi rózsa színét idéző mini táskában érkezik. Méret: Egy teljes méretű rúzs, egy luxus utazó méretű rúzs, egy ajakceruza és egy mini táska.
ESTÉE LAUDER Melltű rózsaszín szalaggal
A rózsaszín szalagos brosst a mozgalmat és az alapítványt útjára indító Evelyn H. Lauder ihlette. Ez a bross a leghatékonyabb módja annak, hogy megünnepeljük a kezdeményezést, és támogassuk a betegséggel kapcsolatos tudásanyag elterjedését.
CLINIQUE Great Skin, Great Cause Limited Edition Dramatically Different hidratáló testápoló krém
A Dramatically Different Moisturizing Lotion+ az egész napos hidratálást bőrerősítő összetevőkkel kombinálja, hogy a bőr hosszabb ideig tűnjön fiatalosnak. Ikonikus hidratálókrémünk idén limitált kiadású, a szalag által inspirált rózsaszín üvegben jelenik meg, hogy ezzel is tisztelegjünk az Estée Lauder Companies mellrákellenes kampánya előtt.

A teljes cikket a Marie Claire legfrissebb számában találod!