Hatalmi harcok, tombolás és geometrikus kompozíciók a harmónia megtalálásának érdekében. A koreográfus, Anne Nguyen breaktáncosként alapította a Compagnie par Terre társulatát azzal a céllal, hogy minél több emberhez eljuttassa a hiphop eredendő szabadságát, ide érkező munkája pedig minden egyes percében magában hordozza ezt az üzenetet.
Anne Nguyen a harcművészetek és a gimnasztika felől érkezett a breakdance világába, mindezek alatt tudományos szövegeket is írt a táncról, végül pedig eljutott a koreografáláshoz. Analitikus gondolkodása és korábbi tapasztalatai jelenleg is inspirálják az alkotásban. Pontos mozdulatok, kiszámított kompozíciók, szokatlan térhasználat és szabad szellem jellemzik az előadásait. Produkciói rámutatnak a hiphop és a harcművészet közös pontjára:
„Számomra a breakdance kicsit olyan, mint egy küzdősport, csak nem egy másik ember ellen harcolsz, hanem a saját határaiddal – mondja Anne Nguyen. – A testeddel, a gravitációval, a környezettel. Utóbbi nagyon fontos, mert amit csinálsz, az egy reakció arra, hogy amiben élsz, az nagyon kemény, személytelen, urbánus – te pedig, mint egy állat, próbálsz a felszínen maradni, megőrizni a mozgás szabadságát, a jogot, hogy a testedben maradj, ahelyett hogy azt tennéd, amit elvárnak tőled. Ellenállás az életben maradáshoz, mondhatni.”
Nguyen minden előadása nagyban épít táncosaira, akiknek személyiségét belekomponálja a koreográfiákba. Így van ez az a hatalmi viszonyokat színre vivő Önellátásban is. A táncosok területet foglalnak, stratégiát választanak, szövetségest keresnek és hatalomra törnek, a koreográfia pedig darabokra szedi a hiphopot, hogy aztán összerakhasson belőle egy új formanyelvet.
Bővebb infó a Trafó honlapján!