Ez a legújabb körömtrend lehet a gazdasági válság jele – Hogy tetszik?

2025. szeptember 04.
A TikTokon már hódít a „recession nails” trend: a rövid, egyszerű, kevés karbantartást igénylő körmök, amelyek szöges ellentétben állnak a többórás, több tízezer forintos manikűrökkel. De vajon tényleg a válság mutatója, ha egyre többen választják a természetesebb körmöket?
Rövid, természetes körmű kezek, amiben egy fehér virág van
  • A „recession nails” lényege: rövid, egyszerű, olcsón fenntartható körmök a költséges gél és műkörmök helyett.
  • Egyesek szerint ez a manikűrtrend a gazdasági bizonytalanságokkal és a szűkülő pénztárcákkal függ össze.
  • A manikűrösök szerint nem a köröm hossza, hanem a szalonlátogatások ritkulása és a DIY-megoldások terjedése árulkodhat a válságról.

Az elmúlt években a géllakkok, műkörmök és extrém körömdíszítések hatalmas népszerűségnek örvendtek. Karácsonyi minták, halloweeni dizájn, szezonális színek, sorbet körmök – sokan akár havi 40–50 ezer forintot sem sajnáltak arra, hogy körmeik mindig tökéletesek legyenek.

Most azonban egy új trend van terjedőben a TikTokon: a „recession nails” vagyis „válságkörmök”. Ezek rövidek, egyszerűek, kevés karbantartást igényelnek – és legfőképp olcsók. A videómegosztó platformon egyre több nő számol be arról, hogy lemondott a drága szalonos körmökről, és inkább visszatért a természetesebb, egyszerűbb megoldásokhoz.

Miért épp most lett népszerű ez a körömtrend?

A trend mögött sokak szerint gazdasági okok állnak. A növekvő lakhatási költségek, az infláció és a bizonytalan anyagi helyzet miatt sokan igyekeznek spórolni az ehhez hasonló „luxuskiadásokon”. A havi több tízezer forintra rúgó körömápolás helyett inkább a lakbérre, a rezsire vagy más alapvető dolgokra költenek.

A HuffPost által megszólaltatott amerikai közgazdász, Christopher Clarke szerint a körömdivat önmagában nem megbízható mutatója a gazdasági helyzetnek, hiszen a trendek szezonálisan változnak. Emiatt nem lehet kizárólag erre a szépségtrendre alapozva messzemenő következtetéseket levonni. Ugyanakkor tény, hogy recesszió idején (többek között) a szépségiparban is átrendeződés történik: kevesebb szalonlátogatás, több DIY-megoldás. 

Egy manikűrös sötét színű géllakkal keni be vendége körmét

Egy manikűrös sötét színű géllakkal keni be vendége körmét

Mit mondanak a manikűrösök a trendről?

A szakemberek szerint nem a köröm hossza vagy dizájnja a valódi „válságjelző”, hanem az, hogy az ügyfelek ritkábban járnak vissza a szalonba. Mint mondják, sok kliens 2-3 hét helyett inkább 5-6 hetente megy manikűröshöz. Ráadásul egyre többen kérnek letisztult, „unalmas” rövid körmöket, mert azoknak elkészítése nemcsak gyorsabb, hanem olcsóbb is.

Egy Los Angeles-i körmös szerint a valódi „recession nails” nem is a rövid manikűrt jelenti, hanem azt, amikor valaki teljesen felhagy a szalonos körmökkel, és otthon, pár ezer forintos lakkal oldja meg a manikűrt. Ezt támasztja alá az a megfigyelés, hogy sokan inkább DIY megoldásokhoz fordulnak, és inkább maguk készítik el a manikűrjüket. Ismét népszerűek a drogériás lakkok, sőt a 2008-as válság idején elterjedt otthoni körömdíszítés is visszatérhet.

Luxus vagy szükséglet a manikűr?

Bár a drága gélkörmök sokaknak egyértelmű luxusnak számítanak, vannak, akik sosem mondanának le róluk. A körömápolás ugyanis nemcsak esztétikai kérdés, hanem önkifejezés és identitás is lehet. Emiatt nem csoda, ha egyes vendégek inkább egy éttermi vacsoráról mondanának le, csak hogy megmaradhasson a havi körömápolási rituáléjuk.

Mindenesetre a „recession nails” valószínűleg nem csupán divathullám, hanem egy társadalmi jelenség is, ami megmutatja, hogyan változtatják meg a mindennapi szokásainkat a gazdasági nehézségek. Bár a rövid körmök trendinek számítanak, de manikűr nélkül is érezhetjük: bizony szűkösebb időket élünk.

Forrás: Buzzfeed, Fotó: Canva