A Berkeley Egyetem friss tanulmánya szerint nagyon nem mindegy, hogy milyen formában kommunikálunk a másik emberrel, mikor szeretnénk valamiről meggyőzni őt. A kutatócsoport összesen 297 alany írott, hallott és audovizuálisan befogadott szövegre adott reakcióját tanulmányozta, mindegyik tartalmául megosztó témákat válaszottak, olyasmiket, mint az abortusz, a háborúzás vagy a rapzene. Végül megkérdezték a kísérleti személyeket, mit gondolnak az illetőről, aki a szöveget közvetítette feléjük.
Kiderült, hogy még a miénkkel ellenkező véleményt is sokkal hajlamosabbak vagyunk elfogadni és megfontolni, ha halljuk, és még inkább, ha látjuk a beszélőt, ugyanis írott szöveg esetében a szerző gyakran dehumanizálódik, személytelenné válik. A személyes interakcióban ráadásul számítanak a metakommunikációs elemek is, szóval ha valakit meg akarunk győzni valamiről, ne levelet írjunk, inkább álljunk elé!