Ők voltak az állatbarát divatmárkák idén a PETA szerint

2018. november 30.
Az állatvédő PETA idén is kiosztotta Fashion Awardját, amivel az állatok védelmében fellépő divatmárkákat jutalmazza.


Fotó: Unsplash.com

Idén szerencsére nem igazán kellett kutatnia győztesek után a PETA-nak, hiszen 2018-ban számos kisebb-nagyobb márka bejelentette, hogy az állatvédelem érdekében lemond az állati eredetű textilek felhasználásáról. Olyan luxusmárkák ejtették a szőrmét vagy a bőrt, mint a Coach, a Burberry, Michael Kors és Diane von Furstenberg, akik egyébként mind a PETA díjazottjai között vannak.

Az állatvédő szervezet kiemelte még az ASOS-t, amiért az óriási online piactér progresszív lépést tett az állatvédelem felé és bejelentette, hogy nem forgalmaznak többé tollból, selyemből, kasmírból és mohairből készült ruhadarabokat. A PETA elismerte a Helsinki Fashion Weeket is, akik azt mondják, 2019-től nem engednek majd bőr ruhadarabokat a kifutóra. Megemlítették még az Ecopel nevű márkát is, akik műszőrméjüket ráadásul újrahasznosított műanyagból készítik, de a legendás Dr. Martens is dicséretet kapott vegán bőr bakancsaiért.

„A vegán életmód egyre gyorsabban terjed a fejlett gazdaságokban, a fogyasztók olyan ruhákat és kiegészítőket keresnek, melyek konzisztensek értékrendjükkel, ami az állatokat és a bolygót is érinti – magyarázta Elisa Allen, a PETA vezetője. – A PETA most a törődő emberekhez szól és arra kérjük őket, adjanak helyet ezen a Földön a bárányoknak is, és idén karácsonykor csak gyapjúmentes, vegán darabokat válasszanak.”