A 85 éves Ruth Bader Ginsburg, az amerikai legfelsőbb bíróság társbírója élő legenda: évtizedek óta arra használja befolyását, hogy előremozdítsa a nők jogainak érvényesülését és az egyenlőségért küzd. Nem csak szakmai kiválósága és kőkemény munkabírása, hanem látványos nyakláncai révén is valódi (stílus)ikonná is vált. „Rettegett RBG” nem csupán a látvány miatt hordja védjegyévé vált, különleges, gallérszerű nyakláncát: a komoly üzenettel is bíró kiegészítő a tiltakozást jelképezi. (Vajon mit viselt másnap, miután Trump-ot elnöknek választották?)
A Banana Republic rukkolt elő egy limitált nyaklánccal: a kiegészítő eladásából befolyó bevétel 50 százalékából az ACLU (Americal Civil Liberties Union vagyis Amerikai Polgári Szabadságjogok Uniója) nőjogi alapját támogatják. Az biztos, hogy még hosszú és küzdelmes út áll akár csak a nők egyenlőségéért, hiszen az egyenlő fizetésekért is még 200 évet kell várnunk. Szerencsére egyre több márka is felhívja az egyenlőségért folyó küzdelemre a figyelmet. Így tett nemrég a Desigual és a H&M is.
RBG életéből egyébként nemrég filmet is készítettek: az Az egyenjogú nem című életrajzi alkotásban a legendát Felicity Jones formálja meg.
Fotó: Profimédia – Red Dot