Hat meghatározó pillanat a NYFW-ről

2019. február 16.
Nagy visszatérések, óriási debütálások, diverzitás és a fenntarthatóság ünneplése: mit tartogatott számunkra a New York Fashion Week?

1. A diverzitás ünneplése

Amint azt már tudjuk, a Victoria’s Secret-et rengeteg kritika érte mostanában. A Chromat márka 2019-es őszi-téli show-ja viszont képviselt mindent, amit a fehérneműmárka nem: a legkülönfélébb testalkatok, teltkarcsú idomok és különböző bőrszínek diadalittas felvonultatása volt a kifutón.

2. Éljen a fenntarthatóság!

Bár New York és a fenntartható törekvések közé eddig nem húzhattunk egyenlőségjelet, egyre több ottani márka tűzte zászlajára azt, hogy a lehető legkörnyezetkímélőbb és legetikusabb módon kell(ene) a divatiparnak működnie. Ezekre a legjobb példák a Collina Strada, Ulla Johnson és az Eckhaus Latta, akikről külön be is számoltunk.

3. Az egyik leglátványosabb styling: Area

Az Instagram népe legalábbis biztosan megőrült a fiatal márka show-jáért: a strasszkövekkel díszített fonatok, maszkok és kiegészítők nagyon látványosak voltak. A sztárvilág legújabb üdvöskéinek egyik kedvence az amerikai márka, akik fő inspirációja Carrie Bradshaw – ki más lehetne ennél tipikusabb New York-i?

4. A leghangosabb debütálás: Tomo Koizumi

Ha csak egy tervezőt kellene kiemelnünk, aki mindent vitt, az vitathatatlanul a feltörekvő japán dizájner, Tomo Koizumi. A jelmeztervező alkotó ezzel, a 2019-es őszi-téli szezonra szánt fodorrengeteg kollekcióval debütált. A híres stylist, Katie Grand szúrta ki a közösségi médiában a dizájner munkáit és Marc Jacobs „kölcsönözte” számára az üzletét, hogy bemutathassa a kollekciót. Megkockáztatnánk, hogy egy show-ról sem posztoltak annyit, mint Koizumi látványorgiával is felérő alkotásairól.

5. Christy Turlington visszatért a kifutóra

A kilencvenes évek ikonikus szupermodell-generációjának egyik tagja, az 50 éves Christy Turlington pont 30 évvel ezelőtt lépett utoljára a kifutóra. Ahogy Naomi Campbell-t is visszacsábította nemrég a Valentino, így Christy Marc Jacobs kedvéért lépett ismét a rivaldafénybe. Egy látványos, hosszú tollkreációban zárta a show-t.

6. És a személyes kedvencek: Gabriela Hearst, The Row és Proenza Schouler

Az Olsen-ikrek márkája, a The Row azok kedvence, akik rajonganak a minőségben kompromisszumot nem ismerő, minimalista esztétikáért. Egyik nagy kedvencünk Gabriela Hearst, akinek legújabb kollekcióját is a klasszikus formák és darabok újragondolása, a kifinomult szabászati megoldások jellemzik.  A Proenza Scholuer pedig főleg alapszínekkel, de leginkább feketével „dolgozott”, a kollekció izgalmas darabjait pedig egy konceptuális művész, Sol LeWitt munkái inspirálták.

képek: IMaxTree