Most, hogy már lementek az idei év legfontosabb vörös szőnyeges eseményei, egy név bizonyára újszerűnek tűnt a megszokott márkák tengerében. Ez pedig Christian Siriano, akinek Billy Porter látványos szettjét is köszönhettük az Oscar-gáláról, de többek közt Coco Rocha és Angela Sarafyan is viselt már tőle ruhakölteményeket különböző eseményeken. A 33 éves amerikai dizájnerre akkor irányult reflektorfény, amikor megnyerte a divattervezőknek kiírt tehetségkutató reality show, a Project Runway negyedik szériáját és még abban az évben, 2008-ban megalapította saját nevét viselő márkáját. A divat, a színház és a művészetek iránti rajongás már egészen kiskorától meghatározták a pályáját: már 13 évesen ruhákat tervezett és később gyakornokoskodott Vivienne Westwoodnál és Alexander McQueennél is Londonban, miután a szigetországba ment tanulni, ugyanis a neves Fashion Institute of Technology-ra nem vették fel. A teátrális ruhakölteményekhez való affinitása valószínűleg onnan is ered, hogy korábban menyasszonyi ruhákat is készített egyéni megrendelésekre.
Christian Siriano és Coco Rocha a Project Runway premierjén
Furcsa is belegondolni, hogy már több mint 10 éve aktív a tervező, hiszen világszerte tényleg csak az elmúlt évben került be a neve a köztudatba. Pedig számtalan világmárkákkal közös együttműködés is köthető hozzá és pénzügyileg is rendkívül sikeres: piacra dobott már kozmetikumokat, parfümöt, de műkörmöket is. A világhírt viszont a nagyszabású események, és a sztárok által viselt szettjei hozták meg neki. Nem járt be könnyű utat, még korábbi barátja nyilatkozta többször, hogy a dizájnert nem veszi komolyan a divatszakma, amiatt, ahogyan az iparágba „csöppent”, – vagyis a valóságshow hozta ismertségnek és győzelmének köszönhetően – viszont annál keményebben dolgozott és annál jobban akarta a világhírt. Több alkalommal is szembement azzal az iparági „gyakorlattal”, hogy teltebb (vagyis teljesen átlagos testalkatú) hírességeket a nevesebb márkák egyszerűen nem akarnak öltöztetni, akármekkora médiavisszhanggal is kecsegtet az adott esemény. Siriano viszont nem hagyott ki egyetlen lehetőséget sem a vörösszőnyeg rivaldafényére és Leslie Jonesnak vagy éppen Chrissy Metznek is tervezett ruhát. Tavaly a teltebb Barbie babák és később egy plus-size márka számára is megálmodott darabokat. A People magazinnak nyilatkozta nemrég, hogy nem megy az új, fiatal It-girl-ök után, de vajon nem akarná ő is a legnépszerűbb divatarcokat és sztármodelleket öltöztetni, ha arra lenne lehetősége? Vajon csak a hírnév és az ismertség miatt fordult a teltebb alakú nők felé, akik vitathatatlanul ki voltak szorítva a piacról, mert őt magát sem fogadja el egykönnyen ez az iparág? Vagy pont ez a dinamikus, motivált fiatal tervező kell ahhoz, hogy végre ne csak a zörgő csontú színésznők kegyeiért esedezzenek a divatmárkák?
Meghan Trainor énekesnő az idei Grammy-n, természetesen Siriano-szettben
Talán a tehetségkutatós valóságshow miatt is, de első jelentkezését elutasították az amerikai divattervezők szövetségébe. Az A-listás sztárok egyik kedvenc öltöztetője után néhány hete az amerikai divatsajtót is magára haragította, ugyanis bemutatóját közel egy órás késéssel kezdték, mivel a New York-ra 360 fokos kilátást nyújtó helyszínre 15 főt befogadó liftekkel jutott csak be a több mint 100 meghívott: a divathetek szigorú időbeosztása, a különböző helyszíneken összehangolt események miatt pedig nem engedhetnek meg maguknak csúszást. Nemrég a szklerózis multiplex-szel diagnosztizált Selma Blair jelentette be, hogy szívesen létrehozna egy olyan márkát, amely kifejezetten elérhető és divatos darabokat kínálna krónikus betegségekben szenvedőknek, amelyhez Christian Sirianót tökéletes partnernek tartaná. Hogy végül Christian Siriano bevonul-e a legnagyobb dizájnerek közé, és ha igen, hogyan – az a jövő zenéje.
Ahley Graham a dizájner legutóbbi bemutatóján
Fotók: Profimédia – Red Dot