A divatipar is kezd rádöbbenni, hogy mekkora ökológiai lábnyoma van: az élharcos Stella McCartney mellett a New York Fashion Weeken is kiemelt szerepet kaptak a fenntarthatóságot szem előtt tartó márkák amellett, hogy már külön Vegan Fashion Week is van. A legfrissebb bejelentés – és ígéret – a brit divatháztól érkezett. A Burberry azt ígéri, 2025-re felhagy a műanyagokkal: a jelenleg plasztik csomagolásokat biológiailag lebomló anyagokból készítik majd, például kávéspoharak anyagából újrahasznosítással és már dolgoznak a komposztálható ruhafogasok kialakításán is. Ráfért a pozitív sajtó a Burberry-re, tavaly ugyanis hatalmas port kavart, amikor nyilvános lett, hogy 28 millió font értékű eladatlan ruhát és kozmetikumot semmisítettek meg. Ez a gyakorlat egyébként sajnos cseppet sem kirívó, számos márka inkább megsemmisíti azokat a darabokat, amelyeket nem adnak el – a luxus szegmensben sokkal kevésbé van helye leértékeléseknek, hiszen az a márkaértéken is ront. Reméljük, másoknak is példát mutat a Burberry!
Fotó: Profimédia – Red Dot