2019. március 11. | Dobos Emese

Hova kattintsuk a fenntartható divatért?

Egyre több olyan webshop van, amely nemcsak különösen szép, de közben fenntartható, etikus darabokat kínál. Összegyűjtöttük a legjobbakat!

Míg korábban a fenntartható, öko divatot sokan a biopamut pólókkal, és az egyszerűbb szabású, durvább anyagú darabokkal azonosították, mára számos márka bebizonyította, hogy a fenntarthatóságnak nem kell a kifogástalan dizájn rovására mennie és nem is jelent sokkal drágább termékeket. Ma már egyre több olyan brand van, akik fenntartható darabokat kínálnak: legyen szó természetes alapanyagról, környezetkímélő és etikus gyártásról, hulladék nélküli készítésről, bőven válogathatunk a szebbnél-szebb ruhák és kiegészítők közül, de ne dőljünk be az üres hívószavaknak, hiszen sok anyag közel sem olyan környezetkímélő, mint ahogy azt kommunikálják! Persze nemcsak a boltok, de pláne az internet rengetegében nehéz megtalálni a valóban fenntartható márkákat és a legjobb darabokat, mi viszont készítettünk egy gyűjtést, bemutatva azokat az online boltokat, ahol nem csak fenntartható a divat a jelszó, de a szelekció is magáért beszél.

Fisheyes Fashion

Ha három szóval kellene jellemeznünk az oldalt, akkor az a fenntarthatóság, a luxus és a megfizethetőség lenne. Csupán néhány hete indult hódító útjára a spanyol székhelyű webbolt, amit az Instagram-oldaluk miatt szúrtuk ki: fantasztikus ízléssel válogatják össze a slow fashion jegyében az értéket sugalló luxusmárkákat. A szelekciójuk pedig igazi divatinspiráció nap mint nap! Ruhákat, táskákat, cipőket és ékszereket is kínálnak, a márkák egytől-egyig hadat üzennek a fast fashionnek és az oldal mögött álló csapat arra is különös figyelmet fordít, hogy a világ minden tájáról bemutassa az etikus luxus jegyében alkotó márkákat és tervezőket.

Maiyet

A Maiyet egy etikus márka, a legkiválóbb minőségű kasmírtermékeket kínálják. 2018 őszén döntöttek úgy, hogy a The Maiyet Collective égisze alatt egyesítik erejüket a hozzájuk hasonló szellemiségűekkel, és már 50 másik márkával karöltve létre hoztak egy eseménysorozatot, hogy bemutatkozzanak a minél szélesebb közönségnek. A Maiyet tere a pozitív hatással bíró márkák gyűjtőhelye: emlékeztek még a jó ügyekért dolgozó ékszermárkás összeállításunkra? Például az Eden Diodati is a Maiyet „barátai” között van. A kollektíva legújabb eseményének, egy pop-upnak pedig a patinás londoni Harvey Nichols adott helyet: kell ennél jobb bizonyíték arra, hogy a fenntartható a divat?

MAISON DE MODE

Nézz ki jól, érezd magad jól és tégy is jót: így szól a világ első, kifejezetten fenntartható márkákra fókuszáló webáruházának mottója. 2012 decemberében nyitotta meg az első pop-upját a két alapító, Amanda Hearst és Hassan Pierre. Az etikus luxusdivat-márka pedig nemcsak az online térben, de hagyományos üzlet formájában is hirdeti a fenntartható sikket. A palettájukon ruhákat, ékszereket, kiegészítőket és lakberendezési tárgyakat is találunk. Izgalmasabbnál izgalmasabb márkák darabjait kínálják, úgyhogy kalandra fel!

Szólj hozzá te is!

Még több Divat

Tavaszi szettek repüléshez divattipp

Tavaszi szettek repüléshez