A napokban az amerikai márka, a Ralph Lauren nagy bejelentést tett: 2025-re jóval fenntarthatóbbak és a nemek szempontjából diverzebbek szeretnének lenni. Ez mind az új Design the Change (vagyis tervezd meg a változást) stratégiájuk része. Köztudott, hogy áttörhetetlennek tűnik az üvegplafon a divatiparban, nagyon kevés női vezető és tervező van az alapvetően „nőinek” vélt iparágban. A Ralph Lauren új stratégiájának fontos része a fenntarthatóság is: 2025-re szeretnének már csak fenntartható forrásból származó alapanyagokat, például pamutot használni. Ezen felül egy tréningen is részt fog venni a márka kreatív, tervezői csapata és az értékesítési oldalon dolgozók is, hogy még inkább elsajátítsák a fenntartható szemléletet, valamint a kulturálisan odafigyelő, inkluzív tervezést. Sajnos számos példát mutatott sok divatmárka a közelmúltban sértő, rasszista szemléletre és termékekre. Továbbá a márka szeretne kiegyensúlyozottságot felmutatni női és férfi vezetők terén, ezért 25 százalékkal szeretnék növelni a gyáraikban dolgozó női menedzserek számát 2025-re.
A márka továbbá arra is ígéretet tett, hogy csökkentik (a gyártás során) az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását és megújuló energiaforrásokra fognak támaszkodni az idei év végére. Mindezek a most bemutatott globális állampolgárságra és fenntarthatóságra vonatkozó riport részét képezik. Reméljük, hogy a Ralph Lauren nem csak ígérget, mint azok a világmárkák, akik egyelőre semmit nem teljesítettek abból, hogy biztosítsák a létminimumot a termékeik készítőinek.
Forrás: The Spin, Footwear News
Fotó: Getty Images