A párizsi couture divathét 5 leggyönyörűbb kollekciója

2019. július 05. |

A napokban ért véget Párizsban a szokásos haute couture divathét, amelyen ezúttal a 2019-2020-as őszi-téli szezonra szánt haute couture-kollekciókat csodálhattuk meg – természetesen a legkiválóbb tervezőktől.

Szebbnél-szebb, lélegzetelállító ruhaköltemények, amelyek vitathatatlanul művészi szintre emelik a divattervezést. Legszívesebben egyfolytában a show-kat néztük volna, de mivel ezt nem tehetjük meg, összeszedtük az öt legszebb kollekciót, amiket tényleg nem érdemes kihagyni. A galériákra kattintva pedig megtaláljátok a kollekciók leglátványosabb darabjait. Nézzük csak, mit is mutattak be a legek bemutatóin!

Schiaparelli

A Schiaparelli legújabb kollekciója már csak azért is fontos, mert ezzel debütál a márka új vezető tervezője, az amerikai Daniel Roseberry, aki az elmúlt 10 évben a Thom Browne kreatív csapatát erősítette. Az alapító, Elsa Schiaparelli a XX. század egyik legfontosabb alkotója, Coco Chanel nagy riválisaként is emlegetik a szürrealizmust a divatba csempésző dizájnert. A márka 2007-ben vett új fordulatot, amikor is Diego Della Valle „leporolta”, azonban az elmúlt időszakban, valahogy úgy érezzük, nem történt meg egy igazi áttörés. Roseberry viszont új lappal indít, míg elődei jobban hagyatkoztak az alapító (súlyos) örökségére.

Dior

Az egyik legismertebb luxusmárka élén áll. Maria Grazia Chiurit sokan kritizálják, viszont azt senki nem tagadhatja, hogy a Dior eladásai szárnyalnak: olyan darabok kerülnek ki a kezei közül, amelyeket a nők valóban viselni akarnak, miközben hűséges Christian Dior örökségéhez és a divatház történetéhez, azonban beleviszi a kortárs csavart és reflektál a közéletre. A legújabb, főleg fekete színű, ám textúrákban, felületekben annál gazdagabb kollekció a kariatida szobrokból inspirálódott, amelyek a társadalom alapjaként és tartóoszlopaiként is értelmezhetünk. A tervezőnő pedig a ruhákon keresztül mesél – és provokál vitát – a nők helyzetéről, a kultúráról, testről, időről és térről.

Givenchy

Mára az egyik legbefolyásosabb tervezővé vált Clare Waight Keller, a Givenchy dizájnere, már csak amiatt is, mert aki még nem hallotta a nevét, az garantáltan megjegyezte, miután ő tervezte Meghan hercegné menyasszonyi ruháját. A brit tervező viszont méltán van az élvonalban: ruhái fantasztikus látásmódról tesznek tanúbizonyságot, egyszerre finomak és törékenyek, de sugároznak keménységet és határozottságot. Bravúrosan bánik a részletekkel, a legkülönbözőbb anyagokkal és a formákkal. Alkotásai minden egyes alkalommal megdobogtatják a szívünket.

Rahul Mishra

Mindenképpen be akartunk mutatni egy olyan nevet is, aki valószínűleg még ismeretlenül cseng, ám Indiában (és nem csak ott) szupersztár. Rahul Mishra egy kiállítás keretében mutatta be haute couture kreációit Párizsban. Munkássága a kézműves, hagyományos technikák, tradicionális indiai textilek és megoldások dicsőítése, amely egyszerre modern, kortárs és globális, miközben érezni benne India gazdag kulturális hagyományait. A 39 éves, delhi születésű tervező számára a nemzetközi áttörést 2014 hozta meg, amikor is ő nyerte el (első indiaiként) a Woolmark patinás nemzetközi díját (Karl Lagerfeld, Yves Saint Laurent és Giorgio Armani is elnyerték ezt az elismerést), a nyertes kollekció darabjait már világszerte árulták. Néhány évvel korábban pedig ő volt az első nem európai hallgató, aki ösztöndíjat kapott a nagynevű milánói Marangoni Intézettől. Először – és nagyon reméljük, hogy nem utoljára – mutatta be couture-kreációt Párizsban: a kollekció a Metropolis Part I nevet viseli. Egyes darabokon akár 3400 órát is dolgoztak a szorgos “kis kezek”, miközben végtelenül légiesek és éteriek a darabok. Már alig várjuk a folytatást!

Valentino

Azért is hagytuk a legvégére, mert a kedvencünk a Valentino, Pierpaolo Piccioli zsenialitása megkérdőjelezhetetlen. Lauren Hutton is a kifutóra lépett és az első sorban a divatház alapítóját, Valentino Garavanit is felfedezhettük. Anélkül sem mehetünk el szó nélkül, hogy a bemutatón sok színesbőrű és ázsiai modell is a szerepelt. A kollekció az egyéniséget és a sokszínűséget ünnepli. Kár is a szóért, egyszerűen csak nézzétek végig a galériát!

fotó: Getty Images, Dior (Dior), IC Insight Communications (Rahul Mishra)

Szólj hozzá te is!

Még több Divat

Barbie a környezetvédelemért kampányol Barbie

Barbie a környezetvédelemért kampányol