Naomi Campbell, Beth Ditto és Bella Hadid a Calvin Klein legújabb kampányában

2019. augusztus 29.
Erős felhozatallal debütált a Calvin Klein márka 2019-es őszi fehérneműkampánya.

A Calvin Klein márka mára ikonikussá vált fehérnemű kampányairól – többek között az akkor még épp csak kezdő Kate Moss számára is ez hozta meg a világhírt és az akkori tinédzser Brooke Shields szereplése is kellően borzolta a kedélyeket az 1980-as években. A márka 2019-es őszi-téli fehérneműihez készült kampány egyik különlegessége, hogy modellek mellett atléták, zenészek és színészek is szerepet kaptak benne: így Naomi Campbell és Bella Hadid mellett többek közt megjelenik a rebellis énekesnő, a büszke plus-size Beth Ditto is, az HBO Eufóriájából ismert színész, Nate Jacobs és az NFL-sztár Odell Beckham Jr. is.

Magát a kampányt Daniel Jackson fotózta és a videó Bardia Zeinali készítette. Az pedig egyértelmű, hogy napjaink szépségideálja egyre szélesebb és diverzebb. Persze szó sincs arról, hogy unikális lenne a Calvin Klein modell-választása, évekkel korábban maga a kultikus Sports Illustrated magazin is jelent meg tripla címlappal 2016-ban (Ashley Graham plus-size modell mellett a sportoló Ronda Rousey és Hailay Clauson szerepelt) és egy tavalyi bemutatójukon a kislányát szoptató modell mellett paralimpikon snowboardos is a kifutóra lépett. Ezen felül az eddig annyira közkedvelt Victoria’s Secret népszerűsége is zuhan, egyre több fehérneműmárka ünnepli a női test sokféleségét – az élen Rihanna Fenty fehérneműivel.

Ettől a dinamikusan átalakuló szépségideáltól pedig – a Victoria’s Secret kirekesztő attitűdjével szemben – a korábban a kampányaival botrányokat is okozó Calvin Klein sem marad el. A 2014-ben indított #MyCalvins a közösségi médiában is nagyon pörög: a CK-fehérneműket viselők százezrei osztják meg ezzel a hashtaggel fotóikat (és csináltak további reklámot a cégnek a közel 750 ezer poszttal). A korábbi – Shawn Mendessel és Kendall Jennerrel is készülő – ’I speak my thruth’ üzenet mellett az idei őszi kampányban a fő mottó az, hogy a szexisség elhatározás kérdése. A #mycalvins mellett pedig a #IRL (In Real Life) is megjelent – a videóban ugyanis csupa természetes és hétköznapi helyzetben látjuk a kampány arcait.

fotó: Profimédia – Red Dot