Szerencsére egyre több kiegészítőmárka gondolkodik és működik felelősen, tudatosan és etikusan. Idén szeptemberben indult a 1001 Stories cipőmárka, akik legelső, Hero (vagyis hős) elnevezésű kollekciójuk balerinacipőjén működtek együtt a SEP Jordannel. A cipőmárkát Shazhrzad Moaven és Tereza Pigova alapították, akik tanulmányaik során ismerkedtek meg a London College of Fashion cipőtervező kurzusán és hamar rájöttek, hogy ugyanazt keresik egy cipőben: a dizájn és egy cél kiteljesítését. Míg Tereza az üzleti oldalról érkezett és a márkaépítés nagymestere, Shazhrzad pedig a kreatív szcénából. A márka és a két alapító egy egyszerű küldetést fogalmazott meg: hogy úgy kínáljanak gyönyörű cipőket, hogy közben nőknek nyújtsanak kitörési lehetőséget a szegénységből és betörésit – az üzletbe.
A már ismert SEP márka számára pedig egy szerves lépés volt, hogy egy cipőmárkával együttműködjenek: így új közönség felé nyithatnak, ugyanazzal az ígérettel és hatással, hiszen mindkét márka célja és kreatív víziója egyezik. Az alapítók pedig egyből beleszerettek a SEP alkotóinak kézművességébe: „A legelső, Hero kollekciónk során olyan tiszteletnek örvendő és már jól működő, ismert szervezettel akartunk együtt dolgozni, akik marginális közösségek nőtagjait támogatják” – meséli Tereza.
A 1001 Stories lábbelijei kényelmesek, sokoldalúak, praktikusak és divatosak – az Olaszországban készült balerinacipő tökéletes választás őszre, tavaszra, de a nyári időszakra is – egy nagyszerű és elegáns alternatívája a tűsarkaknak. A dizájn jól működik hétköznapi és formális eseményeken is és egy örökzöld darabja lehet a gardróbunknak. Ezeket a cipőket egészítik ki a SEP kézzel készült szalagjai: a nők, akik ezeket hímezték, igazi hősök, keményen dolgoznak és mindent megtesznek, hogy kiemeljék a közösségüket a szegénységből. A végeredmény pedig egy gyönyörű, látványos darab, amely egyben kulturális örökség is és a jelenkor hőseinek állít erőteljes emléket.