A vásár adómentes bevételét 2019-ben a NANE (Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen Egyesület ) kapja. Céljuk, hogy az adománnyal segítsenek a családon belüli erőszak áldozatainak, illetve felhívják a figyelmet a problémakörre.
“Bár az utóbbi években egyre nagyobb figyelmet kapott a leginkább nőket és gyerekeket érintő, családon belüli erőszak, sajnos a számok még nem javultak. A Magyarországon az elérhető statisztikák szerint havonta legalább 3 nőt meggyilkol férje, élettársa, barátja esetleg alkalmi partnere és minden ötödik nőt rendszeresen bántalmaznak.
A MeToo mozgalom lökést adott annak, hogy többen merjenek telefonálni, segítséget kérni, illete, hogy a segélyszervezetekre is több figyelem irányuljon, de statisztika szintjén még nem érezzük a változást. A Süel programja egyedülálló abból a szempontból, hogy nem csak pénzbeli támogatást nyújt, de a túlélőket is bevonva a kampányba valóban erőt, példát mutat és inspirál.”- mondja Ötvös Veronika a NANE szóvivője.
A 2014-ben induló program a tervező, Csillag Zsuzsi, saját ötlete nyomán valósult meg, és már az előző 5 évben is rendkívül nagy sikert aratott a vásárlók és a támogatott szervezetek körében. A vásár most már elengedhetetlen része, mondhatni fő pillére a márka társadalmi szerepvállalásának, ami ilyen hosszú távon, intergráltan igazi kuriózum. Az előző öt évben több, mint másfél millió forintot adományoztak a nemes célra. Idén egy olyan anyag összeállítására szánják a pénzt, ahol az anyát érő bántalmazás gyerekekre gyakorolt hatását mutatják be.
A koncepció a márka értékeihez valóban illeszkedik. Felvilágosult, karakteres nőknek terveznek, akik az intenzív színekben még erősebbek és a néha páncélszerű kötöttségek megvédik őket ha kell.
Különlegessége a vásárt megelőző kampánynak, hogy nagykövetei túlélők, azaz olyan nők, akik már átélték a családon belüli erőszak valamilyen formáját és most először vállalják arcukat és a múltjukat a nyilvánosság előtt. A szlogen „A színek a ruhádra valók…” utal a túlélők múltjára és szorosan kapcsolódik a márka egyedi színvilágához.
A vásárt megelőző kampány fotózás évek óta nagy kíhívás elé állítja az összes résztvevőt. A segélyszervezetek a toborzásban segítenek, a márka kreatív csapata a nyitott és elfogadó légkörért vállal kezességet, a túlélők pedig végtelen bátorságról tesznek tanubizonyságot azzal, hogy felvállalják arcukat a nyilvánosság előtt, miközben gyakran egy szatyorral a kezükbe, épphogy csak elmenekültek a múltjuktól.
A program hivatalosan is része a 16 akciónapnak. Bővebb információ az esemény Facebook-oldalán található.