Az 50 éves Superstar magyar képzőművészekkel kollaborált

2019. december 21.
Az adidas originals család ikonikus sneakere betöltötte az 50. évét. A zenéhez, kultúrához szorosan kapcsolódó sziluett sok múltbéli és jelenlegi sztárnak is a kedvenc cipője.

A művészek többféle inspirációból táplálkoztak, ezért minden cipő teljesen különböző stílusokban tündököl:

Artist: NikonOne
Influencer: Wolfie / Punnany Massif

Az alkotás címe: Golden years

„A “Golden years” Superstar, a hiphop kultúra klasszikus, oldschool “arany éveire” reflektál, a legendás new yorki graffiti úttörő Skeme mondatán keresztül, amely 1983-ban Tony Silver által rendezett “Style Wars” című dokumentumfilmben hangzik el. Az idézet, ami a cipőn is látható, így szól: „People see the tags “uptown, downtown, all over.” A Style Wars a – mai értelemben vett – graffiti és az azt átölelő hiphop kultúrát eredeti formájában elsőként bemutató dokumentumfilm, a klasszikus mondat pedig hűen adja vissza azt az életérzést, amit az az kulturális környezet képvisel, amelynek magam is tagja vagyok több, mint két évtizede.

Artist: Labrosse Dániel
Influencer: Istenes Bence

Az alkotás címe: KH Thropy

„Az egyik legjelentősebb művészi inspirációm Keith Haring, aki – a Superstarral tandemben – elválaszthatatlan a 80-as évekbeli New Yorki street art és hip-hop szcénától. A sneakeren megjelenő dizájnt az ő világába kalauzol el. Az ikonikus, barátságos figuráit és a kinetikus vonalvezetését, valamint az akkori hip-hop előadók (Run-DMC, Beastie Boys, Kurtis Blow, stb.) által képviselt hangulatot próbáltam az alkotásban megidézni.”

Artist: Szabó-Lencz Péter

Influencer: Fluor Tomi

Cím: Abstract vibe

„A dizájnt illetőleg eleinte nem volt határozott elképzelésem, csak abban voltam biztos, hogy absztrakt lesz, ezért inspirációnak Tomi Instagram fotóit néztem át. Elsősorban arra voltam kíváncsi, milyen színeket visel a leggyakrabban, de az is érdekelt, hogy a pillanatok a hétköznapjaiból és a személyisége milyen benyomással lesz rám, és az így szerzett benyomást vajon ki tudom-e fejezni úgy egy forma- és színkompozícióban, amely nemcsak Tomira reflektál, de vizuálisan számomra is újdonság lesz.”

Artist: Pápay Fanny

Influencer: Nagy Vivien

Cím: 80s

„Szerintem az alkotás egyik fontos feladata, hogy inspiráljunk vele másokat. Engem a ’80-as évek vizuális világa inspirál, ebből az időszakból szeretek átemelni és beépíteni elemeket a munkáimba. A szem, a tűz motívum számomra a nyitottságot és ambíciót fejezi ki, ami tökéltesen illik a Superstar ikonok arculatához, akik büszkén és megérdemelten viselik a Gamechanger jelzőt.”

Artist: THE FOUR Budapest
Influencer: Smaltig Dalma

Cím: Gold Diffuse

„A Superstar átalakításához a “diffuse” nevű mintánkat vettük elő, amit még 2013-ban terveztünk az első New York-i utazásunk után, és azóta többször is visszaemeltük – legutóbb az aktuális UNITE kollekciónk digitális textilmintáiban – viszont most először arannyal festettük fel. A nagyvárosok dinamikus lüktetése, a bennük élő emberek és kultúrák keveredése, az őket eligazító közlekedési jelek és graffitik rengetege hívta elő belőlünk a mintaelemeket és azok archaikus szövegképekre emlékeztető elrendezését. A személyes vonatkozás pedig őszinte rajongásunk New York City és Budapest iránt.”

Artist: Suharevski Misi
Influencer: Tamáska Gabi

Cím: Slave to the rythm

„A vonalas rajz / linedrawing eleganciája, tisztasága vonzott. Jean Cocteau munkássága korán megérintett, amelyekben az ókori szépségkultuszt poetizálja. Ezt a holland de Stijl dogmatikus alapszíneivel egészítettem ki, amelyek Le Corbusier tereiben, majd Roy Lichtenstein képregény világában ugyanígy hódítottak egyértelműségükkel. Majd a kilencvenes évek videoklipjei is előszeretettel használták a vörös-sárga-kék és fehér-fekete felkiáltójel (exclamation) jellegét, pl. Cece Peniston: Finally c. dancehitjében amit a zenecsatornák máig sugároznak.”

A kiállítás december 31-ig tekinthető meg a Footshop Art Space-en, ahol egy nyereményjáték jóvoltából bárki részese lehet a Superstar feelingnek.

Fotók: Pósalaki Anett