Így segítik a rászorulókat a fenntartható divattal

2020. január 18.
A divatvilágot lassan bekebelezi a Fast fashion, miközben sok millió tonna ruha a szemétben végzi. Az ezzel a jelenséggel szembemenő Taxituri jótékonysági használt ruha vásárát január 18-án rendezik, a befolyt összegből pedig az ország legelmaradottabb településeit segítik.

A Fast fashion egyre inkább eluralkodott a divatvilágban. Egy átlagos fogyasztó 60%-kal növelte meg a ruhavásárlásának a mennyiségét. Csak az USA-ban évente 14-15 millió tonna ruhát dobnak ki, amelynek több mint 80%-a hulladéklerakóban végzi.

25 tonna adományt gyűjtött össze az előző évben az Adománytaxi Alapítvány. Ennek a hatalmas mennyiségnek nagy részét vidékre viszik rászorulóknak, kevesebb, mint 1%-ából pedig vásárt szerveznek Budapesten, Taxituri – a jótékonyság öltöztet néven.

A fenntartható divat és a ruhák újrahasznosítása egyre fontosabb, csakúgy, mint a rászorulók megsegítése és az adományozás. A Taxituri fő célja, hogy a kettőt egyszerre valósítsa meg és a jó állapotú használt ruhák megvásárlásából befolyt összeggel az Adománytaxi munkáján keresztül az ország legelmaradottabb településeit segítik.

A 2020-as év első vására január 18-án, szombaton 11 órától kerül megrendezésre a Bálint Házban. Az eseményen a PINKPONILO tervezője egy egyórás, előadással egybekötött workshop keretében mesél a divatipar káros hatásairól, és praktikus tanácsokkal segít nektek abban, hogy hogyan zöldíthetitek a gardróbotokat.

“A Taxituri az egész önkéntes csapat egyik kedvenc programja. Igazi közösségi esemény, ahol jó találkozni, együtt lenni. A Taxituri erőssége, hogy minden érintett jól jár. A vásárló baráti áron, bűntudat nélkül kutathat igazi kincsek után, ráadásul a vásárlással egy jó ügyet is támogathat. Az Adománytaxi bevételhez jut, miközben népszerűsíti misszióját. A Taxituri a fenntarthatóság, a szolidaritás és a közösség szimbóluma, amely hatékonyan tudja ötvözni a kellemest a hasznossal. “- mondta az Adománytaxi alapító igazgatója, Horn Tamás.

Fotó: Unsplash