„Vaffancovid!” – csúszott ki három fiatal olasz nő, Giorgia, Denise és Mila száján, de ha már így történt, gyorsan ki is írták nyelvújító leleményüket egy fehér pólóra. A kifejezést talán a magyar olvasóknak sem szükséges lefordítanunk, elvégre a legismertebb olasz káromkodás és a koronavírus nevének egyszerű összegyúrásával keletkezett.
A gondolat továbbfejlődött, megszületett a karanténpóló, vagyis a #quarantshirt (meg persze bögre, vászontáska és melegítőfölső) és a Dittatura dell’Amore márka, ami minden megvásárolt póló bevételének egyharmadát az Olasz Vöröskeresztnek juttatja – a hírekből tudjuk, az ilyen támogatásokra igencsak nagy szükség van. Az összegekről minden héten beszámolnak a Facebookon és az Instagramon.
Az új brand termékeire csupa provokatív, lendületes felirat kerül, a kreativitásnak elvégre a karantén sem szabhat határt. A kijárási tilalomra utal „A kormányrendelet 50 árnyalata”, a miniszterelnökre a „Nézz rám úgy, mint Conte”, a fiatalok hangulatára pedig „Az a hirtelen támadt biciklizési vágy”, a „Szép vagy, mint a karantén vége” vagy a „#WhateverITtakes”.
Forrás: quarantshirt