Egy együttműködéssel celebrálja születésnapját a brit Dr. Martens és a japán Undercover márka, előbbi fennállásának hatvanadik, utóbbi a harmincadik évfordulóját ünnepli. A két márka egy közös cipőt dobott piacra, ami a japán divattervező, az Undercover brand alapítója, Jun Takashi tervező kreativitását dicséri, aki fekete kordbársonyból, a születésnap tiszteletére virágos béléssel és sárga varrással álmodta meg a különleges darabot. A cipő orrára két betű, az S és az N is felkerült, amelyek az Undercover szlogenjét, a Spiritual Noise-t takarják.
A Martens bakancs története a második világháború idején kezdődött, amikor Klaus Märtens, a német hadsereg orvosa 1945-ben, a szabadsága idején, síelés közben bokasérülést szenvedett. A hagyományos katonai bakancs túl kényelmetlen volt számára, ezért lábadozása alatt beleásta magát a cipőtervezésbe: puha bőr felépítésű és gumiabroncs talpú bakancsot akart készíteni. A háború után egy suszter műhelyéből vett bőrt magához, és elkészítette a lábbelit, ami pár évvel később hatalmas siker lett – elsősorban a nők körében.
Kattints a fotóra a galériáért!
Fotók: Dr. Martens