Több mint 1,3 millió éhező gyereken segített a focista és a Burberry

2020. november 06. |

Marcus Rashford brit focista eddig több mint egymillió éhező kisgyerek életét változtatta meg, és további millióknak adott reményt. A Burberry divatházzal való együttműködése most megsokszorozza ezt a számot.

A Manchester United 23 éves futballistája eddig 22,2 millió euró értékben adakozott az Egyesült Királyság legnagyobb jótékonysági szervezetének, a FareShare-nek, ami az éhség és az élelmiszerpazarlás ellen küzd. 9,2 milliós Instagram követőtáborát arra „használja”, hogy ráirányítsa a figyelmet a gyermekkori szegénységre – azokra a körülményekre, amiket gyerekként ő maga is átélt szülővárosában, a dél-manchesteri Wythenshawe-ben. „Éveken át sírással, félelemmel és iszonyattal teltek az éjszakáim. Édesanyámat örök dermedtségben tartotta a bizonytalanság, hogy az elkövetkező napon honnan szerezzen nekem és a családomnak élelmet. Nem szabad megengedni, hogy egy kisgyermek azon szorongjon az iskolapadban, hogy hétvégén mivel lakhatna jól” – nyilatkozta a sztár.

Amikor a focista családja kifogyott az élelmiszerből, a szomszédok és az ifjúsági központok melléjük álltak, és nemcsak ételt, de kedvességet és a stabilitást vittek a szegény család életébe. Marcus Rashford ezt soha nem akarja elfelejteni. „A sikeremhez a közösségemben élő emberek is hozzájárultak, tudtam, ha egyszer lesz rá lehetőségem, vissza fogom ezt adni. Igazságtalan lenne, ha a hírnevemet nem arra használnám, hogy a szükségre irányítsam a figyelmet.”

Az élsportoló gyerekkori emlékeit egy levélben írta meg, amit tízéves énjének írt:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Marcus Rashford MBE (@marcusrashford) által megosztott bejegyzés, Nov 2., 2020, időpont: 1:01 (PST időzóna szerint)

A sportoló jótékonysági kampánya mögé most a Burberry is beállt, a focista szülővárosában a Norbrook Youth Club és a Woodhouse Park Lifestyle Centre jelentős pénzügyi támogatást kap, ez az a két központ, ami a fiatal sportolót sok évvel ezelőtt felkarolta. Az együttműködés azonban nem csak a szigetországra korlátozódik, a segítségnyújtást globális szintre emeli a divatház és az élsportoló: karöltve támogatják a 600 közösségi szervezetet tömörítő London Youth hálózatot, a New York-i Wide Rainbow nonprofit szervezetet és az International Youth Foundation nevű szervezetet, ami elsősorban Ázsiában biztosít élelmiszerutalványt a rászorulóknak.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Marcus Rashford MBE (@marcusrashford) által megosztott bejegyzés, Nov 2., 2020, időpont: 1:00 (PST időzóna szerint)

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Burberry (@burberry) által megosztott bejegyzés, Nov 3., 2020, időpont: 2:18 (PST időzóna szerint)

Forrás: Vogue
Nyitókép: Getty Images

Olvass tovább!

Szólj hozzá te is!

Még több Divat