A római székhelyű luxusmárka, a Valentino közleményben tudatta, hogy két almárkáját – az elérhető áron értékesített RedValentinót és a szőrmét is használó Valentino Polart – is megszünteti. A döntés hátterében a luxusbrand újrapozicionálása áll.
Jacopo Venturini vezérigazgató stratégiai lépésétől a márka fellendülését várják, ami jó eséllyel be is következhet, a kereskedelmi guru hírében álló szakember ugyanis kulcsszerepet játszott többek között a Gucci 2016-os fellendülésében.
Bár Pierpaolo Piccioli dizájner munkájának köszönhetően a brand a húzónevek között tudta tartani magát (minden jelentős vörös szőnyeges eseményen „ott volt”, megnyerte magának Lady Gagát, a divathetekre parádés kollekcióval készült), ám a reflektorfény nem volt elegendő ahhoz, hogy fellendítse a kereskedelmet. Venturini érkezésével ezen igyekeznek változtatni.
Költségcsökkentés céljából a Valentino mellett a Saint Laurent, a Dolce & Gabbana és a Burberry is az almárkák megszüntetése mellett döntött, a jövőben újra egyetlen, magasan pozícionált vonalra összpontosítanak, miközben a vásárlók széles körét megfizethető termékekkel (pólókkal, sapkákkal) célozzák meg.
Forrás: Business of Fashion Fotó: Getty Images