A Roblox egy olyan online platform, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy saját játékokat készítsenek és más felhasználók játékaival játszanak. A felületen rengeteg játék között lehet válogatni, kezdve a klasszikus versenyzős játékoktól egészen a szerepjátékokig. A játék lehetővé teszi, hogy a felhasználók különféle divatcikkeket, kiegészítőket készítsenek az avatárok számára, amelyeket aztán digitális pénznemmel el is tudnak adni. Így történhetett, hogy egy digitális Gucci Dionysus táska 4115 dollárért kelt el, holott a valóságos táska ára 3400 dollár. Természetesen a kínálatban megannyi kiegészítő – többek között napszemüvegek, kalapok – között válogathatnak a játékosok.
A digitális Gucci táska
Míg sokak számára a digitális divat fontossága teljességgel érthetetlen, a Z generáció számára a virtuális megjelenés és stílus ugyanolyan fontos, mint a való életben – éppen ezért a különféle játékplatformok jelentős hirdetési felületnek számítanak a divat- és szépségszektorban. A Guccinál tisztában vannak a jelenséggel, így a Roblox felületén létre is hoztak egy saját multimédiás világot, a Gucci Gardent.
Persze nem a Gucci az egyetlen márka, amely felismerte a lehetőségeket: a Far Cry 6 című, hamarosan megjelenő lövöldözős játék főhőse a Hamilton óragyár Khaki Field Titanium Auto nevű óráját hordja. A cég eddig csak filmekbe kölcsönözte (és néha tervezte) az óráit, ez az első, hogy videójáték-tervezőkkel működnek együtt, illetve általában is példátlan, hogy egy játékban egy létező óra bukkan fel mint termékelhelyezés.
Forrás: Fashionunited Fotó: Getty Images