Francia sikk ázsiai minimalizmussal keverve – itt a legfiatalabb magyar ökomárka, a Nifty Unit

2021. szeptember 29.
Egy magyar-mongol testvérpár, Kelemen Lívia és Kelemen Anikó víziójaként született meg a Nifty Unit divatmárka, az indulást hosszas előkészület és kutatómunka előzte meg.

A Nifty Unit ökotudatos szemlélete szerint tervez, gyártat – az anyagok kiválasztásánál a környezetünk védelme mellett a felhasznált anyagok testünkre való hatása is fontos szempont. Stílusuk francia sikk és az ázsiai minimalizmus bájos keveredése, előtérben a nőiesség, végtelenül finoman megfogalmazva. A Nifty Unit ruhái könnyed, igazi örök darabok, első kollekciójuk lágy és feminin, egy kis vintage hangulattal – amiket azonnal észrevesznek viselőjén.

Hazánkban egyre több az olyan tudatos vásárló, akinek számít, hogy amit visel, környezetkímélő legyen. Ez elsődleges szempont a Nifty Unit kollekciók gyártásánál is. A ruhák kis szériában, rendelés után készülnek biológiailag lebomló anyagból, végig monitorozva a munkafolyamatokat, a gyártás során előforduló felesleget pedig addig tárolják, ameddig felhasználásra nem kerül.

A szándék a vásárlói magatartás formálása, csökkenteni a fast fashion uralmát és az indokolatlan felhalmozást,valljuk be, szép ruhákkal talán nem is olyan nagy áldozat. Tény, hogy vásárlói döntés is lehet a környezetvédelem, de a Nifty hitvallása a tudatosság, gyártási szinten is, és mindemellett nagyon fontosnak tartják, hogy tájékoztassák a vásárlót.

Valószínű sokakban fel sem merül, de amikor hazai tervezőktől vásárolunk, több ember munkájának a megtartásához járulunk hozzá, így tudunk biztosítani együtt közvetlenül munkahelyet, és segíteni. Te mint vásárló a döntéseddel hozzájárulhatsz családok megélhetéséhez, a helyi vállalkozások fennmaradásához, és a környezetünk védelméhez egyaránt.

Lívia és Anikó mindketten egészen más területről, közgazdászként érkeztek a divat világába, de a kreativitás mindig is meghatározó volt az életükben. A stílusos öltözködéshez való erős kötődésük édesanyjuktól ered, egészen kiskoruktól ezt látták, ebben nőttek fel – így számukra is szenvedéllyé vált a divat és stílus.

Jelen márkájukkal ezt a vágyukat kapcsolták össze a környezetvédelmi törekvéseikkel, szabó és varró képzés elvégzése után döntöttek úgy, hogy megalapítják a Nifty Unit brandet, ötvözve benne mindazt, ami számukra és a jövőnkre nézve egyaránt fontos.

Olvass tovább!