Next Generation: Kele Ildikó és Lebó Eszter, a Boo Studio alapítói

2021. december 03. |

Fiatalok, tehetségesek, és bár még csak nem rég indultak a pályán, mi simán el tudjuk képzelni, hogy néhány év múlva tőlük lesz hangos a dizájn és művészet világa. A Boo Studio mögött álló egyik alapító, Kele Ildikó ugyan már nem most kezdett kötött holmikkal foglalkozni, Lebó Eszterrel közös márkájuk azonban csak 2020-ban startolt, hogy új színt hozzanak a gyerekkiegészítők világába.

Már a Boo Studio előtt is a divatvilágban dolgoztatok – hogyan indult az együttműködésetek, és miért alapítottátok meg a márkát?

Kele Ildikó: A MOME Textil szak diploma divatbemutatója kapcsán dolgoztunk együtt, amikor Eszter még a MOME Brand csapatának tagja volt. Szuperül tudtunk együttműködni, kiegészítettük egymást. Később Eszter rengeteget segített a KELE kommunikációjában és pop up eseményeinek szervezésében. Nagyon profi módon egyengeti több márka útját is, azonban régóta dédelgetett álma volt, hogy valami saját dolgot hozzon létre. Szerintem kölcsönösen tiszteljük a másik munkáját, inspiráljuk, motiváljuk egymást, megbízunk egymás tudásában, így fogalmazódott meg, hogy közösen vágjunk bele a BOO Studio megvalósításába.

Meséljetek kicsit a névről, mit jelent számotokra?

Lebó Eszter: A márka játékosságára utal a név, amikor az újszülöttekkel játszunk bújócskát, pedig csak a kezünkkel takarjuk el az arcunkat, vagy amikor a nagyobb gyerekek körbe-körbe futkosnak és megpróbálnak megijeszteni. Olyan gyerekeknek tervezünk, akik rosszcsontok, mindenhova kukucskálnak, fintorognak a családi fotókon, cserfesek, és mindent megszagolnak, megfogdosnak.

Prémium alapanyagokból, elsősorban merinói gyapjúból dolgoztok. Milyen jellegzetességei vannak ennek az anyagnak, miért esett épp erre a választásotok?

K.I: Termékeink különlegessége, hogy prémium minőségű merinói gyapjúfonalból készülnek, ami szerintem a legcsodálatosabb alapanyag a földkerekségen. Azon felül, hogy a kötött struktúra már önmagában a legkényelmesebb ruházati alapanyag, gyapjú mivolta csak tovább fokozza ezt. Rendkívül puha, rugalmas, laza, levegős szerkezetű, nem köti meg a kellemetlen szagokat, mindezek a tulajdonságok pedig nagyon magas komfortérzetet biztosítanak.

Rengeteg fast fashion márka kínál viszonylag olcsó gyerekholmikat, és a szülők is gyakran úgy gondolkodnak, hogy nem érdemes sokat költeni a viszonylag rövid ideig használt darabokra. Szerintetek Magyarországon mennyire nyitottak a szülők a prémium gyerekholmikra?

L.E: Egyre több tudatos szülő van itthon is, de az biztos hogy le vagyunk maradva a skandináv országokhoz vagy Közép-Európa nagyobb országaihoz képest. A tudatos szülők nem csak a nevelés terén következetesek, nagy figyelmet fordítanak arra, mit eszik a gyermek, de megválogatják azt is, hogy mit adnak rájuk, milyen alapanyagból készülnek a ruháik. Ezekben az országokban a gyerekek ruhatárában nagy számban találhatóak secondhand kincsek, amiket prémiumminőségű termékekkel vegyítenek. Ezek a termékek hosszú életűek, akár a kistestvér is megörökölheti őket. Inkább ruháznak be egy-egy magas minőségű termékbe, mintsem, hogy másik kettő fast fashion terméket vegyenek ugyanazon az áron, amelyek nem feltétlenül bírnak ki egy szezont.

A darabok nemcsak minőségükben, de esztétikájukban is inkább a skandináv gyerekdivatot követik: letisztult fazonok, jól válogatott színek, a mindent elborító gyerekminták helyett visszafogott, egyszínű darabok. Hogy látjátok, nyitottak a hazai szülők erre a világra, vagy még mindig a klasszikusan gyerekeknek brandingelt holmikat keresik inkább?

K.I: Mindketten színes termékeket szerettünk volna. Én személy szerint nagyon szeretek szokatlan színkombinációkkal kísérletezni, így a klasszikus alapszínek érdekesebb árnyalatai kerültek a palettánkra. A termékeinket hosszú távú használatra készítjük, és tapasztalatból tudjuk, hogy egy-egy karakteres színű monokróm darab, amit néhány izgalmas, színes, mintás elem egészít ki, időtlen ruhatárat eredményez. A jövőben tervezzük ilyen kiegészítőkkel is bővíteni a kollekciónkat.

Egyáltalán mennyire célotok a magyar piacon érvényesülni? Arányaiban több külföldi megrendelést kaptok?

L.E: Alapvetően külföldi piacra termelünk, azon belül is Németország, Franciaország, a Benelux államok, valamint a skandináv országok a célpiacaink, de nagyon örülünk a magyar vásárlóknak is.

Milyen szerepe van a filozófiátokban a környezettudatosságnak, törekedtek-e arra, hogy zöldítsétek a gyártási és értékesítési folyamatokat?

K.I: A gyártás-csomagolás terén igyekszünk szem előtt tartani a fenntarthatósági szempontokat. A magyarországi kötödében készült termékeinkhez az alapanyagot nagyon nagy körültekintéssel választottuk ki egy olyan olasz gyártótól, ami magas fokú átláthatósággal és fenntarthatósági kritériumokkal rendelkezik. Odafigyelnek az állatok jóllétére és a földgazdálkodásra, a környezetbarát termelésre és fonalszínezésre.

Egyelőre kiegészítőket készítetek, tervezitek egyéb darabokkal bővíteni a kínálatot a jövőben?

K.I: Még egy ideig mindenképpen a kiegészítőkre szeretnénk fókuszálni, de tervben van más gyermekruházati termék készítése, például felső- és alsóruházat is. Fokozatosan szeretnék bővíteni a termékpalettát, figyelünk a visszajelzésekre és a baráti körben lévő anyukákat is kifaggatjuk, milyen kötött termék lenne praktikus számukra, esetleg mi az, ami hiánycikk.

Milyen terveitek vannak, hol látjátok a márkát 10 év múlva?

L.E: Szeretnénk, ha a vásárlóknak először a BOO Studio jutna eszébe, ha gyerek vagy felnőtt kiegészítőket keresnek. Nagy vágyunk, hogy Európa  nagyvárosaiban megvásárolhatóak legyenek a termékeink, és kiterjedt viszonteladói hálózatot tudjunk kiépíteni. Reméljük, 10 év múlva már egy nagyobb csapat áll majd a márka mögött, és önjáró kis projektté növi ki magát!

Olvass tovább!

Szólj hozzá te is!

Még több Divat