Sarah Burton, a divatház kreatív igazgatója 2020 őszi kollekciójához teljesen alámerült a walesi folklórban, és bár a munka elkészült, a tervezőt nem eresztette ez az inspiráló közösség. Még ugyanabban az évben három ifjúsági szervezethez csatlakozott a luxusmárka, hogy olyan kreatív oktatási programokat indítsanak, amelyek – a helyi kézműves mesterségek szellemében – támogatják, tanítják és inspirálják a kreatív fiatalokat. Az ötlet akkor született meg, amikor a dizájner megismerte Charlotte James walesi kreatív igazgatót és filmest, illetve Clémentine Schneidermannt, a Walesben élő francia dokumentarista fotóst, akik sok éve helyi fiatalokkal dolgoznak együtt.
A divatház kreatív csapata több hónapon át olyan workshopokat tartott a 12-17 éveseknek, ahol nemcsak divatról, fotógráfiáról, de kézműves technikákról is tanulhattak, hogy felfedezhessék a bennük rejlő kreatív erőket, és rálátást kapjanak arról, hogy miképp készül egy ruha, illetve egy fotó. A dizájner, aki korábban McQuenn gyakornoka volt, hisz benne, a divat jövőjét a fiatalok jelentik, akik támogatás és kreatív lehetőségek nélkül nem boldogulhatnának. A közös munkából született filmet az Instagramon osztják meg.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Forrás: Vogue Fotó: Alexander McQueen