Újabb úttörő Sugarbird-dobás?

2022. január 14. |

Minden év tartogat Sugarbird-izgalmakat, és szerencsénkre az idei sem lesz másképp. Jagasics v. Csonka Hedviggel, a márka alapítójával és tulajdonosával beszélgetünk a 2022-es tervekről és kollekciókról.

Mik a Sugarbird tervei a 2022-es évre?

Teljes koncepcióváltással indítjuk el az idei évünket, ami első körben a gyártásunkat érinti. Azt gondolom, hogy a mostani időszakban nem engedheti meg magának a divatvilág a tömeges gyártást. Több dolog miatt sem érzem, hogy ez lenne a megfelelő irán, és ebbe természetesen a mi márkánkat is beleértem. Egyáltalán nem értek egyet azzal sem, ami jelenleg a reklámpiacot uralja. Gyártunk, gyártunk, majd leárazzuk a készletet. Erre sem a divat, sem a fenntarthatóság nem méltó. A márkáknak nem arra kell törekednie, hogy a készletet felhalmozva, akciós termékeket árusítsanak. Ezzel arra buzdítjuk a vásárlókat, hogy megvegyenek egy ruhát csak azért, mert azt épp kedvezményesen szerezhetik meg. Sajnos a mára már életünk részévé vált koronavírus is elindított egy hatalmas kedvezmény lavinát, amit meg kell állítani.

Sokkal fenntarthatóbbnak találom azt, ha a vásárlók minőségi alapdarabokat szereznek be a felesleges halmozás helyett. Olyan fazonokat, amelyek kombinálhatók, jól kihasználhatók és még több évnyi viselés után is elővehetők a gardróbból. Ezt viszont nem támogatják a folyamatos akciók, hiszen valljuk be, ilyenkor sok olyan darabot veszünk meg, amire alapvetően nincs is szükségünk.

Ezek szerint nálatok nem lesznek többet szezonális leértékelések?

Nem, mint ahogyan tömeggyártás sem. Ami az árainkat illeti, egy komoly koncepcióváltás történik az idei évben, hiszen mint minden más a környezetünkben, a ruházati termékek előállítási költségei is növekednek. Lesznek olyan kollekciók, amelyek drágábbak lesznek, főleg, ami a prémiumbrandjeinket érinti. Ezen kollekciók darabjai összetettek, egyedi gyártást igényelnek. Egyenként kell megtervezni a szabásmintákat, mi magunk tervezzük és printeljük az anyagokat, kvázi mi gyártjuk azokat. Speciális varrást igényelnek, ami magával hozza a magas költségeket. Nem szeretnék minden áron sokat gyártani ezekből a prémiumtermékekből, majd azt leakciózni a már korábban említett szempontok miatt sem, ezért limitált darabszámban lesznek felkínálva a célközönségnek.

Viszont, hogy kompenzáljuk, hogy nem lesznek szezonközii akciók, kidolgoztunk olyan kollekciókat is, amelyek eladási ára a korábbi eleve kedvezményes árak szintjén van, vagyis felkínálunk olyan termékeket is, amelyeket a korábbiaknál kedvezőbb áron lehet megvásárolni. Ezekért azonban „harcolni” kell majd.

Más területen is számíthatunk koncepcióváltásra?

Igen, egy újító marketingkoncepciót is elindítunk. A mi valódi arcaink, a minket kedvelő influenszerek mellett a vásárlóink. Ők azok, akik szívesen viselik nap mint nap a Sugarbird márkát. Ezért egy mondhatni rendhagyó koncepció született meg: a vásárlóinkat választjuk, velük szeretnénk reklámozni és népszerűsíteni a márkát. Hamarosan elindul egy úgynevezett #realbird program, amelyen belül olyan Sugarbird-vásárlók posztjait fizetjük meg voucherekkel, akik egyébként is szívesen választanak minket. Ők azok a vevők, akik ténylegesen megérdemlik a kedvezményt, és akik a mi hiteles reklámarcaink lesznek.

Mit tudhatunk a 2022-es kollekciókról?

Meglehetősen nagy az érdeklődés a 2022-es tavaszi kollekciókra. Elindítottunk egy piackutatást, és kiderült, hogy már most hatalmas a kereslet a január 14-től elérhető darabok iránt. Vannak olyan fazonok, amelyeket még ki sem raktunk, de már „elfogytak” az előzetes visszajelzések alapján. Ennek nyilván nagyon örülünk, de megfelelően kommunikálnunk kell a tényt, hogy ezek limitált darabszámok. Alapvető koncepciónk idén az is, hogy inkább minél többféle fazont mutassunk meg, mintsem a darabszámokat növeljük.

2022-ben igyekszünk minden egyes márkát úgy prezentálni, hogy egyértelmű legyen a közös Sugarbird-génjük, ezzel is megmutatva, hogy bár különböző irányokról, stílusokról és árakról beszélünk, mégis ugyanarról a márkáról van szó. Minden márka ugyanannyira fontos, hiszen mindenbe ugyanannyi energiát fektetünk, és a különbözőségük ellenére törekszünk arra, hogy a kollekciók egymással jól kombinálhatók legyenek.

Minden évben a nagy dobásokat várjuk legjobban tőletek. Idén is készültök valamivel?

Idén köszönthetünk egy új Sugarbird márkát, ami nem más, mint az Underbird. Ebben nem szó szerint alsóruházatot értünk, hanem olyan női alapdarabokat, amiket akár egy áttetsző ruha alá fehérneműként, akár egy-egy parti vagy utcai szett részeként is viselhetünk. Rendkívül izgalmas irányzatról van szó, biztos vagyok benne, hogy hatalmas sikere lesz. Kimondottam ehhez készült egy olyan csipkekollekció is, amelyeknek a fazonjai alá tökéletesen illenek majd ezek a darabok. Azonban fontos kihangsúlyoznom, hogy az Underbird termékek önállóan is viselhetők. A csipkevonal egyébként mindig is fontos része volt a kínálatunknak, de most egy teljesen új lendületet adtunk neki. Sokan nem tudják, hogy az idén 15 éves Sugarbird márka annak idején egy fehérnemű-kollekcióval indult. Mindig is érdekelt, hogy miként lehetne a fehérneműket utcai viseletté alakítani, hiszen annyira kifinomult és izgalmas anyag. Meg kell mutatni, hogy nem csak ruha alatt viselhető. Az Underbird igazi szexi, csajos vonal lesz, valódi „underdog” darabokkal, de fel kell készülni, hogy ez a kollekció is limitált, nehéz lesz megszerezni. De a kiegészítők terén is újítunk, hamarosan egy kiváló magyar ékszerésszel együttműködve saját fejlesztésű és tervezésű testékszerekkel debütálunk. A további újdonságokról még egyelőre nem mesélek, de sok meglepetéssel készülünk idén is.

Promóció

Olvass tovább!

Szólj hozzá te is!

Még több Divat