Sugarbird, a cukoráru!

2021. április 29. |

A Sugarbird alapítóját és tulajdonosát, Jagasics v. Csonka Hedviget kérdeztük a márkáról és Magyarország egyik legnépszerűbb kollekciójáról, a Czukormadárról.

Mit is jelent a House of Sugarbrands logó a márka kommunikációjában. Mire utal a kifejezés?

A Sugarbird már 7 önálló saját márkával büszkélkedhet, melynek egyfajta gyűjtőneve a House of Sugarbrands. A márka védjegyévé vált világmárkákkal létrehozott licenckollekciók mellett, saját önálló brandekkel is rendelkezünk, ilyen a Czukormadár Hungarian Heritage, a Soft&Shape, a Soft&Bird, a Queen and the Gang, és a Sugarbird Budapest. Mindegyik sajátos jegyekkel rendelkezik, így nemcsak kollekciókra, hanem külön márkákra is bontottuk őket.

Az egyik legnépszerűbb márkátok és egyben kollekciótok a Czukormadár Hungarian Heritage, ami magában hordozza a matyó és más klasszikus magyar irányzatokat már hosszú évek óta. Miért fontos neked ez az irány?

2007-ben született meg a Sugarbird márka, de talán mondhatjuk, hogy a Czukormadár kollekció alapja egészen 2003-ra nyúlik vissza. Ebben az évben volt az esküvőm, amire magam terveztem és varrtam a menyecskeruhámat. Én ezt tartom az első Czukormadár darabnak. Nem titok, hogy már a kezdeteknél személyes missziómmá vált a magyart divatba hozni. Olyan csodálatos emberekkel ismerkedhettem meg munkám során, akik napjainkban is alkalmazzák még a hagyományos kézi hímzést. Azzal azonban nem mondok újat, hogy ez az iparág eltűnőben van, és ha nem ismertetjük meg a fiatal generációval, akkor valószínűleg idővel teljesen el is tűnik. A Sugarbird Matyó kollekció márkánk egyik identitásává vált, ahogyan egyre mélyebben beleástuk magunkat a hímzés művészetébe. Sőt mi több, önálló márkánkká aposztrofálódott az évek alatt.

Minden tervezés során elengedhetetlen az inspiráció. Ti honnan nyeritek ezt a Czukormadár kollekciók esetében? 

A Czukormadár kollekciók fő elemei minden esetben az UNESCO által szellemi kulturális örökséggé nyilvánított matyó népművészeti alkotások nyomán készülnek, a hímzésbe emelve a kismadarat is, ami maga a cukormadárka ugye.

Mit tudhatunk a Czukormadár termékek gyártási folyamatairól?

Mindig, minden termékünk kizárólag itthon, Magyarországon készül magyar munkaerő bevonásával. Ezzel szeretnénk támogatni a hazai divatipart, szeretnénk munkahelyeket teremteni, példát mutatva másoknak, főleg a fiataloknak. A Czukormadár kollekció esetében a magyar hagyományt idéző színes matyó és Richelieu kerek kalocsai minták adják az alapot. Grafikázott darabjaink is a számunkra készített hímzések alapján készülnek, élethű printek formájában grafikus tervezőink munkájának bevonásával.

Mi jellemzi a 2021-es tavaszi–nyári Czukormadár kollekciót?

A világ mondhatni legszebb szimbólumát, a szeretet jelét választottuk a tavaszi kollekció legmeghatározóbb elemének. Szíveket kértünk hímzésbe, amelyekkel később printként dolgoztunk tovább, például sormintának kirakva. A fotózáshoz pedig szív alakú mézeskalácsokat készíttettünk, volt pár giga nagy kalács is közöttük, imádtam! A klasszikus matyó színek mellett pedig izgalmas pink és rózsaszín árnyalatok is életre kelnek. Természetesen, mint minden Czukormadár terméken, az idei kollekció grafikájában és hímzésében is szerepel a kismadár, ezzel is jelezve, hogy vásárlóink eredeti Sugarbird darabhoz jutottak hozzá.

Zseniális az új kampányotok, egy pillanatra még mi is elhittük, hogy légitársaságot alapítottatok.

Ez az első olyan kollekciónk, amelyen kizárólag semmi más nem szerepel, mint a madárka. A kérdés, hogy „KÉSZEN ÁLLSZ A FELSZÁLLÁSRA?”, ez valójában neki szól. Úgy érzem, most lett a brand, a madárka annyira erős, hogy önálló kreatív lehessen egy kollekción. Ha pedig már felszállunk, egyértelműen adta magát, hogy sugAIRbird fashion airlinesként, a fotóanyagon repülést imitáljunk. De mindezt természetesen ironikusan, egy nappaliban lévő plakát előtt, hiszen valójában nem feltétlen tudunk repülni a jelenlegi élethelyzetben, és ezt fotón is igyekeztünk egyértelműen visszahozni. Nagyon klassz anyag lett, fantasztikus volt dolgozni az itthoni és a szerb csapattal egyaránt ezen a sztorin. A kollekció első darabjai elérhetőek a mai naptól a www.sugarbird.com online store-ban.

Mivel jellemeznéd az idei Sugarbird kollekciókat?

Cukoráru. Egy jó kereskedő, illetve vevő mindig minden körülmények között a cukorárut kéri… Nos, a Sugarbird minden szempontból az.

Promóció

Ezt már láttad?

Megjelent a friss Marie Claire – 2021/3.

Megjelent a friss Marie Claire – 2021/3.

Két tematikus melléklettel jelent meg a Marie Claire legfrissebb lapszáma. A már jól ismert Go Green szekcióban a környezetvédelem aktuális kérdéseit vesszük sorra, a Home mellékletben pedig lakberendezéssel, dizájnnal, kertekkel foglalkozunk.

Szólj hozzá te is!

Még több Kirakat

Műanyagmentes jövőt! ártalomcsökkentés

Műanyagmentes jövőt!