Hétfő este adta át az év tervezője díjat Pierpaolo Picciolinak Florence Pugh, aki maga is előszeretettel viseli az olasz márka ruhakölteményeit a vörös szőnyegen. A Fashion Awards jelöltjeit és nyerteseit egy több mint 1000 divatipari szakértőből álló nemzetközi bírálóbizottság szavazta meg – Picciolinak immár másodjára, ugyanis a Valentino tervezője már 2018-ban is részesült ebben az elismerésben.
A világjárvány után 2021-ben 41%-kal nőttek az eladások a divatháznál, a bevétel pedig 1,36 milliárd euróra rúgott, ami 3%-kal magasabb a 2019-es állapotnál. A divatház a növekvő keresletet Picciolinak köszönheti, aki jó érzékkel tudja megragadni a Z generáció figyelmét. A kreatív igazgató korábban a Pantone-nal is együttműködött, akikkel közösen létrehozta a különleges „Pink PP” árnyalatot, amely a márka táskáitól kezdve a ruhákig mindenre felkerült.
Az év modelljének Bella Hadidot választották, de kitüntették Raf Simons tervezőt, Sinéad Burke fogyatékossággal élő aktivistát és a Gucci egykori kreatív igazgatóját, Alessandro Michele-t is, Tilda Swinton pedig kulturális kurátori különdíjban részesült.
Korábban Demnát, a Balenciaga kreatív igazgatóját is jelölték az év divattervezője kategóriában, de a botrányos reklámkampány után, amelyben kisgyerekek BDSM-szettbe öltöztetett játékmackókkal pózoltak, sőt még egy gyerekpornóval kapcsolatos bűntény bírósági dokumentumai is felbukkantak, a divatszakembert törölték a jelöltek listájáról, és maga a márka sem vett részt a londoni Royal Albert Hallban rendezett ünnepségen.
Forrás: Guardian, Fotó: Getty Images