Az esemény egyedülálló módon két emeleten zajlott, a földszinten három teremben zajlottak egymás után a show-k, majd az alagsorban hatalmas területen kapott helyet a marketplace, ahol a kifutón megtekintett márkák állították ki ruháikat, amelyek így különleges módon lehetővé tették, hogy a darabokat testközelből is megvizsgálhassuk, beszédbe elegyedjünk akár a tervezőkkel, sőt a ruhákat meg is lehetett vásárolni. A bemutatók rendkívül sokszínűek voltak, akárcsak maguk a tervezők, akiknek kulturális sokszínűsége a divatot is megszínesítette. Érdekes volt megfigyelni a különböző nációk egyedi stílusát. Az eseményen éppúgy helyet kaptak a laza és menő tervezők Dél- Afrikából, mint a klasszikus eleganciát sugárzó helyi tervezők.
TOOMATCH (Yekaterinburg)
A Toomatch egy női ruhamárka, aki évente kétszer jelentkezik szezonális kollekcióval, ruházati termékek széles sorával biztosít szinte mindent a fehérneműtől a nagykabátig. A termékeket úgy tervezték, hogy végtelen mennyiségben lehessen kombinálni őket egymással. A kifutón is megjelent pizsama kabáttal kombinálva, illetve fehérnemű kardigánnal viselve. A márka ezenkívül geometrikus ujjú kabátokat és hétköznapi eleganciát sugárzó felsőket is prezentált, amiket különböző anyagú szoknyákkal kombinált. A szetteket pedig a különleges kalapok tették még látványosabbá.
ZA_ZA (Szentpétervár)
Az ismert orosz tervező Alexandra Koryakina-Nikolaeva új kollekciója arra reflektál, hogyan válik egy személy kiforrott személyiséggé a társadalmi elvárások hatása alatt. A sokoldalú Za_Za kollekcióban a maszkulin és feminin stílusjegyek keverednek. A ruhákon megjelenő virágmintát és virág applikációt ami már a várva várt tavaszt idézi. a komorabb lakk csizmákkal és egyéb kiegészítőkkel keverte. A kulcs darabok pedig a földig érő, hangsúlyos ujjú kabátok és maxiruhák amik szintén a nőies és a férfias határon mozognak.
DOPE store (Dél- Afrika)
A menő johannesburgi márkát a sportruházat utcai viseletté alakítási jellemzi. Ezt a kollekciót különösképpen a tenisz inspirálta. A motívumok megjelentek a színes és játékos darabokon, hol egy teniszlabda minta formájában, de volt olyan kabát és mellény, amit maga a teniszpálya mintája díszített. A férfi és női darabokat is felvonultató kollekció a laza utcai viseletet emelte remek tervezői magasságokba, amivel Pharrell Williamst vagy épp Tyler the Creator márkáját idézte. Andile Sele arra ösztönöz mindenkit, hogy vállalják fel valódi énjüket és öltözködésükkel bátran fejezzék ki magukat.
Boys of Soweto (Dél-Afrika)
A másik dél-afrikai márka is egy izgalmas, színes kollekcióval debütált. A fő elemeket a betűnyomatos minták adták, ezek dobták fel a modern, bő szabású öltönyöket és női ruhákat. A laza 3/4-es nadrágokat inggel kombinálta, amitől lazává váltak a formálisabb fazonok is. A tavasz-nyári kollekció alapdarabjaiból simán össze lehet rakni egy izgalmas és stílusos ruhatárat.
Fotó: Moscow Fashion Week