Kreatív központtá tennék Budapestet

2014. június 12.
Az Ötkertben megrendezett Cultivo legutóbbi rendezvényén Budapesté volt a főszerep. Három kreatív szakember - Ács Zoltán, Kiss Miklós és Száraz István – mesélt Budapestről, mint márkáról, mint divatközpontról, és mint a régió jövőbeli kreatív fővárosáról.

Sikeres szakemberek, akik nemcsak megélik Budapest fejlődését, hanem erősen alakítják is azt. Ács Zoltán, a Design Terminal Kreatívipari Központ inkubációs programjának vezetője, Kiss Miklós grafikus, és Száraz István, a We love Budapest ötletgazdája beszélgettek arról, hogy hogyan próbálják fokozatosan felhelyezni Budapestet a nemzetközi designtérképre.

Budapestet termékként fogják fel, amelynek arculatát és kommunikációját ugyanúgy ki kell találni, mint egy márkáét.Budapest különlegességét Száraz István szerint a felfedezés érzése adja. Kelet és Nyugat határán fekszik fővárosunk, és a rendszerváltás előtti Budapest mellett a modern tendenciák is érezhetőek. A három évvel ezelőtt indult We love Budapest portál eredetileg a turistákat szerette volna beavatni a város titkaiba, és olyan helyszíneket bemutatni, amelyekről az útikönyvek nem írnak. Az eredmény azonban még az ötletgazdákat is meglepte: a turisták mellett a helyiek is elkezdték olvasgatni az oldalt, és ezzel elkezdték felfedezni saját városuk rejtett értékeit.

Ács Zoltán és a Design Terminal azt tűzte ki célul, hogy néhány éven belül Budapest a régió kreatív fővárosává váljon. Ennek megvalósítása érdekében idén második alkalommal kerül megrendezésre a Central European Fashion Days, amely a régió divattervezőit hozza össze. Ács Zoltán szerint a magyar kreativitás minden arcát meg kell mutatnunk a régiónak, hiszen a kreatívok ott szeretnek lenni, ahol a többi kreatív is van. Ez a hely pedig legyen Budapest.