Tiszta-parti romantika

2015. november 27. |

A nagyvárosi stresszes élet, az állandó rohanás után jólesik elmenekülni a természetbe. Kecskeméttől 20 kilométerre, Tiszakécske üdülőövezetében elvarázsolt vidéket fedeztünk fel. A Tisza partján retrónyaralók között, egy négycsillagos szállodában pihentük ki az elmúlt időszak fáradalmait.

Tiszakécskén a ’80-as években jártam utoljára. A gimnáziumi osztályunkkal almát szedtünk egy építőtáborban, ahol minden szürke, lepattant és unalmas volt. Az emlékeimben őrzött kép egyáltalán nem hasonlított ahhoz, amit most láttam. Kirándulásunk alkalmával nagy meglepetéssel tapasztaltam, hogy a poros kisváros helyett egy rendezett, viruló településen vitt keresztül az utunk. Tiszakécske üdülőövezete az Alföld egyik legjelentősebb „Balaton-partja”, ahová az ország számos pontjáról járnak nyaralni az emberek. A környék tele van ’70-es években épült hétvégi házakkal, a Tisza-parti szabad strandon hosszú büfésor jelzi: nyaranta pezseg az élet errefelé.

Őszi hangulatban

Mi egy napsütötte novemberi hétvégén érkeztünk ide, ami teljesen más megvilágításban mutatta a tájat. A Tisza álmosan csordogált, szikrázó napsugarak táncoltak a víztükrön. A strand homokos partját színes avar borította, és a tökéletes csendet néha-néha csak vidám madárcsicsergés törte meg. Olyan szép és idilli volt a kép, akár egy romantikus festmény, amit szívesen hazavittünk volna magunkkal. Később kerékpárral is felfedeztük a vidéket, a folyó mentén a töltésen kilométereket tekertünk, és távolról szemléltük, hogyan töltik hétköznapjaikat a település lakói.

Termálvíz

A Tisza-parttól száz méterre található a Tisza-parti Termálfürdő, amely ősszel és télen is várja a vendégeket. A kültéri gyógymedencék meleg vizében a mínuszokban is áztathatjuk megfáradt testünket, a kényeztetésen kívül a mozgásszervi megbetegedéseket orvosolja a mélyről feltörő forrásvíz. A fürdőben uszoda és wellnessrészleg is van, nyáron pedig a kinti élménymedencék a kisgyermekes családoknak is jó szórakozási lehetőséget kínálnak. Érthető, hogy a termálvíz jelenléte egyéb fejlesztéseknek is lehetőséget adott: kemping, apartmanházak és négycsillagos szálloda fogadja a vendégeket.

Négycsillagos kényeztetés

Mi a tavaly épült, négycsillagos Barack Hotelben szálltunk meg, ami 50 szobájával megőrizte családias jellegét. Az étteremben már a második étkezés alkalmával minden vendéget ismertünk, a személyzet pedig családtagként köszöntött minket. Nem könnyű tökéletes svédasztalos vacsorát varázsolni viszonylag kis létszámú szállóvendégnek, itt a szakácsnak mindez jól sikerült: az ételválaszték bőséges, az ízek finomak. A szobákban még minden új és hibátlan minőségű. A kényelmes ágymatracon a friss hófehér damaszt ágyneműben nem jelentett problémát az alvás. És hogy mit lehet csinálni holtszezonban egy ilyen szállodában? Pihenni, kirándulni, kerékpározni és élvezni a szomszédos fürdő szolgáltatásait. Többféle masszázst is kipróbáltunk, de a legkülönlegesebb élményt a Jouvence SPA ágy jelentette. Ez egy formatervezett vízágy, amely kellemes lebegést biztosít a testnek. Az ellazulást fényterápia, kecsketejes testpakolás és egy rövid talpmasszázs is segíti.

Három napot töltöttünk ezen a csodás vidéken, ami soknak nem sok, mégis sikerült tökéletesen feltöltődnünk és kipihennünk magunkat. Évente többször is ránk férne egy ilyen kikapcsolódás.