She’s Mercedes: minden sikeres nő mögött sokszor önmaga áll

2016. október 08.
A Mercedes-Benz szeptember 23-án, a Német Túraautó Bajnokság (DTM) Mogyoródon megrendezett futama alkalmából szervezte meg a She's Mercedes napot, ahol a különböző szakterületről érkező hölgyek meséltek az olykor-olykor meglehetősen rögös, de sikerhez vezető életútjukról, valamint Erős Antóniával közösen beszélgettek kihívásokról, kudarcokról és nemek közötti megkülönböztetésről, melyekkel a karrierjük és a magánéletük során kellett szembenézniük és helytállniuk.

A nagymúltú márka talán létre sem jöhetett volna egy hölgy, Bertha Benz nélkül, aki az egyik alapító, Karl Benz feleségeként nem csak múzsája volt, de tevékenyen részt vett az első modellek fejlesztésében is. Éppen ezért a Mercedes-Benz számára a kezdetektől fogva kiemelten fontosak a nők. A márka She’s Mercedes nevet viselő kezdeményezése éppen azért jött létre, hogy összekösse és inspirálja a nőket, valamint platformot teremtsen számukra, ahol megoszthatják egymással tapasztalataikat és meglátásaikat mind a szakmai, mind a magánéleti kihívásokkal kapcsolatban.

A kerekasztal-beszélgetés vendégei Szász Emese, olimpiai bajnok párbajtőrvívó, Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezetője, Hauer Berta, a Gábor Miklós Szőke márka kommunikációs igazgatója és társtulajdonosa voltak, akik Erős Antóniával közösen beszélgettek arról, hogy nőként milyen nehézségekkel, áldozatokkal, esetleg bukásokkal jár a karrierépítés. Természetesen a témák közt a nők társadalmi szerepe, valamint a munka és magánélet közötti egyensúly kialakításának fontossága is kiemelt szerepet kapott.

A beszélgetés során a meghívottak megosztották a vendégekkel, hogy bár bevallásuk szerint mindannyian teljesen véletlenül kerültek a szakterületükre, a karrierjüket viszont már nagyon tudatosan egyengették. Lukács Anita és Szász Emese például egyáltalán nem készült erre az útra, de hamar kiderült, hogy a lehető legjobb helyen vannak. Emese pár év úszás után döntött a vívás mellett, Anita pedig gyakornokként került a vállalathoz, ahol immáron 25 éve dolgozik, míg Hauer Bertát a szerelem csábította át a művészeti pályára, mely élete legjobb és egyben legnehezebb döntése volt, hiszen ügynökségvezetői pozícióját hagyta ott a bizonytalan jövőért.

A meghívottak arra a kérdésre, hogy vajon mi kell a sikerhez, egyöntetűen azt válaszolták, hogy a kitartás és az alázat mellett egy olyan környezet és háttér szükséges, mely biztosítja a magánéletük teljes nyugalmát. Lukács Anita ennek kapcsán megjegyezte, hogy több év megfeszített munka után érezte, hogy lassítania kell a saját egészsége és karrierje érdekében, így azóta a családjának szentelt időben mindig kikapcsolja a telefonját – ezzel megőrizve a karrier és a család közötti egyensúlyt.

„A She’s Mercedes program nem csak Bertha Benz miatt különösen fontos számunkra, hanem a rengeteg női dolgozónk és vásárlónk, a mindennapok szuperhőseinek támogatása miatt is. A She’s Mercedes kezdeményezésünk egy platform bátor nőknek, ahol megoszthatják ötleteiket, és tapasztalataikat egymással. Fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk rá a figyelmet, hogy az igazán férfias iparágakban is lehetnek sikeresek hölgyek, és reméljük, hogy ez egyszer annyira magától értetődő lesz, hogy nem is kell külön beszélnünk róla. – mondta el Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetője.

Az esemény díszvendége Ellen Lohr német autóversenyző nő volt, aki jelenleg az egyetlen nő a világon, akinek sikerült a férfiak dominálta DTM mezőnyben futamot nyernie. Ráadásul számos rally versenyen is részt vett sikeresen, és jelenleg DTM kommentátorként dolgozik. Ellentől megtudhattuk, hogy sosem érezte megkülönböztetettnek magát a neme miatt ebben a nagyon férfias közegben, és nem csak befogadták, de mindvégig támogatták versenyzői pályafutása során.

A beszélgetést követően a meghívottak a Hungaroring versenypályára látogattak, ahol részt vettek egy exkluzív garázstúrán, és Ellen Lohr irányításával egy DTM háziversenyen is bizonyíthatták rátermettségüket.