Számos tanulmány született már arról, hogy a munkahelyi környezet milyen fontos szerepet játszik munkavégzésünkben. Rendezett, világos, tiszta környezetben többnyire sokkal produktívabbak vagyunk, mint a túlzsúfolt, kaotikus helyiségekben, arról nem is beszélve, hogy még az is befolyásoló tényező lehet, milyen a mellettünk ülő kolléga munkamorálja – a keményen dolgozó munkatársak mellett mi is sokkal jobban összekapjuk magunkat, mintha egy lustább kolléga mellett ülnénk.
Fotó: Profimedia – Red Dot
A The Wall Street Journal egyik friss tanulmánya szerint még egy oka lehet annak, ha egyszerűen nem vagy képes fókuszálni a munkahelyeden, ez pedig a „vizuális zaj”. Ez többnyire olyan irodák esetén áll fenn, ahol egy térben sok ember dolgozik együtt. Ilyenkor állandóan észleljük perifériás látásunkkal, ahogy a másik papírokat rámol, átviharzik a szoba másik végébe egy csörgő telefonnal vagy épp megérkezik az újramelegített ebédjével.
A tanulmány szerint sokkal produktívabbak és fókuszáltabbak a dolgozók az olyan terekben, ahol saját irodában, esetleg valamilyen módon szeparált részen végezhetik a munkájukat.