Az #énjövőm folytatódik

2019. március 25. |

Idén tavasszal folytatódik a Coca-Cola Magyarország #énjövőm programja. A fiatalok, hátrányos helyzetűek, kisgyerekes anyukák és fogyatékkal élők munkaerőpiaci felzárkóztatásával foglalkozó program idén kiemelt figyelmet fordít a nők képzésére is. Az ingyenes tréningeken közel 4000 fiatal vett részt az elmúlt másfél évben, a cél 2020-ig 8000 résztvevő bevonása.

A Coca-Cola HBC Magyarország 2017 őszén indította el az #énjövőm programot, amellyel a 18-30 év közötti fiatalok munkaerőpiaci esélyeinek javítását tűzte ki célul. A 2020-ig tartó program során ingyenes személyes és online tanfolyamokat biztosítanak álláskereső fiataloknak, akik jelenleg nem dolgoznak, de már nem is tanulnak. A programot idén tavasztól közösen folytatja a Coca-Cola HBC és a The Coca-Cola Company magyarországi leányvállalata, a fiatal nők és hátrányos helyzetűek képzését is fókuszba állítva.

A vállalat felismerte, hogy sokan azért esnek el a munkalehetőségektől, mert nem tudják, hogyan keressenek hatékonyan munkát, hogyan építsenek kapcsolati hálót, vagy hogyan érvényesítsék az érdekeiket. A személyes tréningeken ezért önismeretre, állásinterjú-helyzetekre és a visszajelzések kezelésére tanítják a résztvevőket, de törekszenek arra is, hogy olyan kapcsolati háló építésében segítsenek, amely megkönnyíti a munkaerőpiaci elhelyezkedésüket. A képzés mellett cél az is, hogy a résztvevők közül többen a vállalat vagy a vállalat kereskedelmi partnereinek munkavállalói lehessenek. Az #énjövőm digitális felületére, a www.enjovom.hu oldalra regisztráló résztvevők személyes tanácsadást is kérhetnek a program mentoraitól, a Coca-Cola HBC Magyarország vezető beosztású munkatársaitól, akik online vesznek részt a jelentkezők képzésében.

A vállalat számára kiemelten fontos, hogy lehetőségeket kínáljon a munkakereső nőknek is. E célért az #énjövőm idén is a Coworkid Alapítvány csapatával dolgozik majd együtt. Az idei együttműködés a „Hősnőké a jövő” című, nőkről és női értékekről szóló kisvideóval indult, és folytatódnak a tavaly elindított tematikus rendezvények és a hozzájuk kapcsolódó képzések is. Míg a #jövőanyukája rendezvényein a kismamákat és kisgyerekes anyukákat ma leginkább foglalkoztató kérdéseket járják körül, a #jövővállalkozója című eseménysorozaton gyakorlati útmutatót adnak és inspiráló példákat mutatnak azoknak, akik a munkaerőpiacra való visszatérést saját vállalkozás indításán keresztül képzelik el.

„Képzéseink során azt tapasztaltuk, hogy egyre inkább felértékelődik az élethosszig tartó tanulás és az önképzés szerepe. Ebben a fiatalok mellett a kismamáknak és kisgyerekes anyukáknak, a fogyatékkal élőknek és a hátrányos helyzetűeknek is tudunk segíteni online képzéseinken és digitális mentoraink bevonásával. Személyes képzéseinken pedig továbbra is arra helyezzük a hangsúlyt, hogy a résztvevőknek a meglévő tettvágy és motiváció mellé gyakorlati segítséget adjunk abban, hogy merre és hogyan kell megtenni az első lépéseket” – mondta Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője.

„A Coca-Cola Company küldetése, hogy felfrissítse a világot, optimista és vidám pillanatokat inspiráljon, valamint, hogy valódi értékeket teremtsen és pozitív irányba változtassa meg a világot és közvetlen környezetét. Vállalatcsoportunk három kiemelt területen kívánja jelentősen jobbá tenni a helyi közösségek életét. Környezetvédelmi erőfeszítéseink éppúgy felölelik a termékeink gyártásához felhasznált víz pótlását, mint a csomagolási hulladék mennyiségének csökkentését, egy Hulladékmentes Világ megvalósítását. Világszerte támogatjuk az esélyteremtést, a fiatalok oktatását, különféle művészeti és kulturális programokat. Végezetül kiemelten fontosnak tartjuk azt, hogy támogassuk a nők gazdasági érvényesülését, a kézműves nonprofit mikrovállalkozások segítésétől a női csúcsvezetők életpályájának, követendő példájának bemutatásáig. Az #énjövőm program szervesen épít korábbi hazai erőfeszítéseinkre, így nagy örömmel veszünk részt kiterjesztésében” – tette hozzá Szűcs Judit, a Coca-Cola Magyarország Kft. vállalati kapcsolatokért és kommunikációért felelős vezetője.

A program személyes tréningeit részben kiegészítő, részben átfedő e-learning tananyaga szintén ingyenesen elérhető, emellett előnye, hogy egyénre szabható, és szabadon, rugalmasan végezhető, akár kisgyerek mellett is. A munkaerőpiaci szempontból elszigeteltebb térségben élők számára szintén az online képzések elvégzése jelentheti az első lépést a számukra ideális munkahely megtalálásához.

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Eljött a telemedicina ideje dokiapp

Eljött a telemedicina ideje