„A Facebook még megy, Instán is fent vagyok, a TikTokban már nem értem, mi a jó – ezt szokták mondani a kortársaim, ha a közösségi média szóba kerül, miközben a fiatal felnőttek már lassan egyáltalán nem is jelennek meg azokon a platformokon, amiket mi használunk. Ez pedig nemcsak ijesztő, hanem komoly következményei vannak azok számára, akik szeretnék elérni a náluk fiatalabbakat. Elérni őket már csak azért is érdemes, mert évről évre többen lesznek” – mondja Puskás Panni író, újságíró, a képzés mentora.
Igen, hatalmas paradoxon, hogy miközben a nap huszonnégy órájában a közösségimédia-felületeken lógunk, igazából csak egy kis szeletét ismerjük meg az egész működésének, ismerte fel a Werk, ezért indít gyakorlati képzést azoknak, akik számára a közösségi média és az online tartalommegosztás nemcsak a szórakozás és a kapcsolódás, hanem a munka terepe is. A cél, hogy a résztvevő vállalkozók, szabadúszók, önálló tartalomgyártók vagy éppen ügynökségi munkatársak hatásosan és hitelesen legyenek jelen az online térben.
„Olyan képzést szerettünk volna létrehozni, amely tud újat mutatni gyakorló social media menedzsereknek is, és amely azoknak is hasznos ismereteket nyújt, akik saját terméküket szeretnék promotálni, vagy akik független tartalomkészítők szeretnének lenni. A piackutatás és a márkaépítés kérdései ugyanolyan fontos részét képezik majd a tananyagnak, mint az, hogy miként lehet értékes tartalmakat létrehozni – legyen szó fotóról, videóról vagy épp szövegírásról” – mondja Réz Anna, a Werk Akadémia igazgatója a véleménye szerint radikálisan új szemléletű képzésről.
A Werk Akadémia, ahogy a többi képzésén, itt is arra törekedett, hogy olyan oktatókat kérjen fel, akik benne vannak a szakma sűrűjében, ismerik a friss trendeket, és komoly gyakorlati tapasztalatuk van. Így a tanárok névsorában megtaláljuk Nyáry Krisztián írót, Semjén Nórát, az Anyakivan oldal kreatív tartalomalkotóját, Regős Ábel filmrendezőt, Maróy Krisztinát, a Glamour magazin főszerkesztőjét, valamint Dr. Pintér Dániel Gergő márkaszakértőt, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs és CSR vezetőjét. A tanórák nagy hangsúlyt fektetnek a különböző részterületek gyakorlati megismerésére, a képességfejlesztésre, valamint a képzésben résztvevők egyéni projektjeinek támogatására.
Emellett szeretnénk, ha mindenki könnyen a Werk közösségének részévé válhatna, azok is, akiknek anyagi helyzete nem engedi meg a tandíj kifizetését. Ezért hirdetjük meg a képzéssel egyidőben a Werk ösztöndíjprogramját is. Olyan pályázókat keresünk, akiket eddig is vonzott a Werk által kínált új képzési terület, és akik vállalni tudják, hogy lelkiismeretesen, legjobb tudásuk szerint vesznek részt a Werk Akadémia két féléves képzésén.
A 2023 szeptemberében induló tanévre maximum 2 ösztöndíjas helyet biztosítunk. Az ösztöndíj mértéke elbírálástól függően 40%, 70% vagy 90%-a lehet a megpályázott szak képzési díjának. Az ösztöndíj feltétele, hogy a nyertes pályázó részt vegyen az elméleti és gyakorlati foglalkozások minimum 75%-án, és a kiadott feladatok, vizsgamunkák 80%-át elkészítse.