- Az alfa generáció a Z generációt követő demográfiai csoport. A generációt többnyire 2010-től kezdve számoljuk 2025-ig.
- Az alfa generációnál az aura szó a menőség mércéje.
- Az aurafarmolás annyit tesz, hogy valaki nagyon hajt arra, hogy csodálják az aurájáért.
Ahhoz, hogy megértsük, mi az aurafarmolás, először is tisztában kell lennünk azzal, hogyan használja az alfa generáció az aura szót. Először is, az alfa generáció szlengjében az aura nem kapcsolódik az embereket körülvevő színes energiamezőhöz, és határozottan nem spirituális dolog.
Valójában a szót csak arra használják, hogy valaki „menőségét” mérjék vele. Ha valakinek „nagyon sok aurája van”, az azt jelenti, hogy könnyedén, látszólag erőfeszítés nélkül menő, és anélkül sugároz magából egy áhított társadalmi státuszt, hogy erre törekedne. Ha például az a visszahúzódó srác, aki eddig mindig észrevétlen maradt, a menzán véletlenül leönti a menő lányt narancslével, nos… mondjuk úgy, hogy az „aurapontjai” nagyot fognak esni.
Mi az aurafarmolás?
Ha valaki erőfeszítés nélkül menő, azt a kortársai csodálják az aurájáért. Sőt, némi tudatos erőfeszítéssel is el lehet játszani ezt a látszólagos könnyedséget – például, ha valaki az éppen legtrendibb cipőben posztol szelfit az Instagramra, anélkül, hogy említést tenne róla. Viszont, ha valaki túlzásba viszi ezt a taktikát, a többiek észreveszik – itt jön képbe az aura farming fogalma.

Három tinédzser mobiltelefonnal a kezükben
Ha valaki aurapontokra hajt, túl látványosan próbál menő lenni azzal, hogy henceg, fitogtatja magát, és akaratlanul is nevetségessé válik azzal, hogy túlságosan erőlteti a „cool” imázst, akkor bizony aurafarmol. A millenniumi generáció az ilyen viselkedést talán inkább ezekkel a kifejezésekkel írná le: „milyen kétségbeesett”, „micsoda pozőr”, „nagyon erőlteti magát”.
A kifejezés a videojátékok világából származik, ahol a „farmolás” azt jelenti, hogy ugyanazt a feladatot végzi el újra és újra, hogy pontokat vagy jutalmakat gyűjtsön – például fát vág vagy alacsony szintű szörnyeket öl újra meg újra, akár órákon át, hogy jobb páncélt szerezzen. Az aura farming ugyanezt az elvet kölcsönzi és alkalmazza a társadalmi szférára. Ez a finoman fárasztó művészete annak, hogy valaki minden megnyilvánulásában tudatosan építget egy jól megtervezett, menőnek szánt személyiséget – online és a való életben is.
Érdekelnek még hasonló témájú cikkek?
- Ilyenek lesznek a gyerekek, akik 2025 után születnek, a béta generáció
- Te is megkaptad már a Zoomer-nézést? Mi az a Z generációs tekintet és miért beszél róla mindenki?
- Életközepi válsággal küzd a Z generáció, és ez a jövőjükre is rossz hatással lehet
Forrás: Pure Wow, Fotók: Getty Images