Kedvenc helyünk a héten: Chess Bisztró

2018. május 09.

Aki sűrűn megfordul a hetedik kerületben, biztosan észrevette már a Dob utca 63. alatti stílusos udvart, amelyre az útról alig látunk be, de sejthetjük, valami exkluzív helyről lehet szó. Amikor meghívást kaptam a Chess Bisztróba, megérkezve a teraszra végre megfejtettem, hogy ez a hangulatosan megvilágított belső udvar az étteremhez tartozó szökőkutas kerthelyiség. Itt foglaltuk el asztalunkat és csodáltuk a szálloda letisztult, minimalista, mégis elegáns épületét, melynek földszintjén bárki számára kinyílik a Chess stílusos automata ajtaja.

A Queens hotel karakteréből adott volt a névválasztás, a sakktábla jellegzetes felosztása a fekete-fehér mintás márvány padlón is visszaköszön. A monokróm összképet imádnivaló narancssárga és pasztel huzatos, kényelmes fotelek teszik élénkebbé, melyre a zöld növényekkel tették fel a pontot. Ez a fajta stílusos enteriőr vonzotta még a tekintetemet minden alkalommal, amikor hazafelé a Dob utcában elsétáltam a Chess előtt, és amikor még nem sejtettem, hogy az a titokzatos terasz is hozzá tartozik.

Az első enyhe „nyári” estét ünnepelve a lehengerlő belső tér felett most mégis a kerthelyiség nyert, ahová kiszűrődött a halk jazz a szökőkút csobogásának aláfestéseként. Elegáns, mégsem feszengő az atmoszférája, ezt pedig a velem egyidős felszolgáló és bartender fiú tette még közvetlenebbé, aki örömmel ajánlotta a saját maga által megálmodott koktéljait aperitifnek. Nem örül viszont, ha valaki mojitót rendel, hiszen nála minden specialitás egy új recept, amit hol a strand után vágyakozó kolléganője, hol egy mosolygós hostesslány inspirált. Az Envy és Lady’s obsession névre hallgató specialitásait nem hagyhattuk ki, mindkettő frissítő felütést kölcsönzött a kellemes nyáridéző vacsoránknak.

A Chess fine-dining bisztró jellege éppen azoknak lesz nagy kedvence, akik a fine-dining vacsorákat az adagok mennyisége miatt nem tudták megszeretni, habár közel áll hozzájuk az ételművészet koncepciója. A séf ajánlatára egy háromfogásos menüt kóstoltunk végig, manouri sajtos salátával, sáfrányos-kókusztejes ördöghallal és az úgynevezett chess moussal az élen. Különleges ízkombinációkban itt sem volt hiány, a kajakóma helyett azonban jól esett Ádám, a bartender utolsó meglepetéskoktélja, melyet azért is teszteltünk, hogy felkerüljön-e az étlapra. Reméljük, felkerült!

7 fotó megtekintése

További képekért kattints a galériára!

Kiknek ajánljuk: a tulajdonos szerint a kultúra kedvelőinek, akik a mai napig megadják a módját a vacsorának és szívesen kóstolnak hazai specialitásokat újragondolva. Foglalásért kattints ide!

Mikor: Minden nap 12:00-22:30 óráig, de különösen szerdán, pénteken és szombaton 19:30-22:30 között jazz aláfestéssel vacsorázhatunk, elejtve a „Sakk-matt” jelszót pedig egy különleges menüsort is kipróbálhatunk!

Árfekvés: az általunk kipróbált fogások áraiért kattints a galériára!

Marie Claire plusz: azok az élénk narancssárga fotelek!