„A kultúra eddig ismeretlen világokat tárhat fel” – interjú Sztárcsevity Andreával

2019. július 01.
A Volvo számára fontos a sokszínűség, a kultúra és az úttörő kezdeményezések felkraolása - ezért is döntöttek a Marie Claire-el együttműködésben futó Pura Poesia sorozat támogatása mellett. Ennek kapcsán Sztárcsevity Andreával, a márka marketingigazgatójával beszélgettünk.

Miért döntött a Volvo a kultúra támogatása mellett?

A kultúrának nagyon fontos szerepe van az emberek életében – új, eddig ismeretlen világok tárulnak ki előttük, optimistábbak, boldogabbak, nyitottabbak lesznek… Nem is gondoljuk, milyen sok tehetséges honfitársunk van, akik a kultúra különböző területein már jelentőseket alkottak, de nagyobb közönséghez még juthattak el – bízunk benne, hogy a mi támogatásunkkal az ő munkájuk is elérhetővé válik.

Miért épp a Pura Poesia sorozatát választották?

Nagyon szimpatikus a kezdeményezés, hogy ismert emberek ismeretlen arcait ismerhetjük meg, és segítségükkel új élmények részesei lehetünk… Sokan félnek attól, hogy az online térben nincs létjogosultsága a hosszabb videóknak, de pont ez a sorozat a tökéletes ellenpélda – egyedi tartalommal, izgalmas párbeszéddel sok embert tudunk elérni.

A Pura Poesia műsorában rengetegféle ember megfordult Szabó Simontól Mautner Zsófin át Barabási Albert Lászlóig. A Volvo számára is ilyen fontos a sokszínűség?

Abszolút. A Volvo ízig-vérig svéd márka, ezért is tettük a fejlesztések középpontjába az embert. Az embert, aki lehet férfi vagy nő, magas vagy alacsony, gyerek vagy felnőtt, északi klímában vagy mediterrán országban élő – modelljeink biztonsága, belső formaterve, szolgáltatásai mindenki felé felsőfokúan kell, hogy működjenek.

Az autóipart hagyományosan erősen maszkulin területnek tartjuk. Hogyan lehet nőként érvényesülni ezen a területen?

Magyarországon a Volvót választók 35-40%-a, a márka vezérképviseletén dolgozók fele hölgy, az erős maszkulin jelleg már a múlté. Őszinte leszek: nekem a műszaki, technikai részletek kihívásokat jelentettek, de jó fej munkatársaim vannak, akik minden kérdésemre részletesen és érthető nyelven válaszolnak.

A Pura Poesia is úgy tűnik, mint egy nyitás a nőiesebb, érzékenyebb vonal felé. Ez tudatos döntés volt?

Így van. Habár magát a Volvo logót 1927-ben az erős, férfias jelzők társítása miatt is választották, autóink formája, a választott anyagok, a kínált szolgáltatások egyre több nő szívét megdobogtatják. És nem csak az autóink, de a kommunikációnk is egyre inkább fordul a nők irányába. A Marie Claire-rel hosszú évek óta működünk együtt, legutoljára éppen most áprilisban a lap által szervezett fotópályázat és kiállítás névadó támogatói voltunk, a magazinnal való együttműködésre mindig nyitottak vagyunk.

A Volvóról elsőre talán a megbízhatóság, biztonság és stabilitás jutnak eszünkbe. Milyen értékek számítanak a legfontosabbnak a márka számára?

Környezetünk védelme is a Volvo Cars alapértékei közé tartozik. A Volvók folyamatosan fejlődnek és egyre korszerűbb technológiákat alkalmaznak, de célunk továbbra is az, hogy vezetésük minél egyszerűbb és minél élvezetesebb legyen. Az utastérben használt anyagoknál korántsem csak a kiváló minőség és az esztétikum fontos szempont – a luxus mellett figyelmünk arra is kiterjed, hogy a belső környezet minden szempontból egészséges és megnyugtató legyen.

Tervezik a jövőben más, hasonlóan izgalmas kulturális programok támogatását is?

Igen, nagyon aktívan dolgozunk azon, hogy már a közeljövőben is találkozzanak az olvasók a kultúra más területén is a Volvo nevével.

Promóció