Trendi még a sneaker? Persze! A kényelem soha nem megy ki a divatból!

2021. november 08.
A lábbelik között a sneakereké a legkeresettebb kategória, mára ugyanis a kényelem és az egészség mindennél fontosabb fogyasztói szemponttá vált.

A tornacipő sikertörténete a 19. században kezdődött, amikor Wait Webster megalkotta az első snekaert, ami természetesen egészen máshogy nézett ki, mint a mai darabok. A plimsolls néven ismertté vált lábbeliket vékony gumitalppal és vékony felsőrésszel készítették, hogy az aktív tevékenységekhez tökéletesen passzoljon.

ECCO sneaker

Míg a sneaker hosszú időn keresztül az atléták privilégiuma volt, mára messze túlmutat eredeti funkcióján, kulturális árucikké lépett elő, ami – a kényelem iránti igényünk felértékelődésével – nemcsak a luxus divatházak kifutóin, de az utcán és a munkahelyen is visszaköszön.

ECCO sneaker

A tornacipő sikerét a számok is alátámasztják: 2020-ban a globális sneaker piac értéke 79 milliárd dollár volt, az előrejelzések 2026-ra pedig 120 milliárd dollárt jósolnak. Mindennek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a sneakerben rejlő lehetőségeket a legnagyobb divatházak is felfedezték, ahol pontosan tudják, a kényelmes lábbeli sokkal több pénzt hoz, mint a magas sarok. Ez magyarázza, hogy a sneakerek kínálatában se szeri se száma a legkülönfélébb izgalmas alapanyagoknak, formáknak, színeknek és cipőtervezési bravúroknak.

ECCO sneaker

A sneakerek sikere nemcsak a komforthoz és az egészséghez való viszonyunkat, de cipőviselési szokásainkat és merev dress code-jainkat is alapjaiban átírta: mára társadalmilag teljesen elfogadottá vált, ha valaki sportcipőben megy színházba, konferenciára, esküvőre vagy épp állásinterjúra, de az olyan munkahelyeken is megengedett a sportcipő, ahol korábban merev előírások szabályozták a beosztottak öltözködését. Bár még bőven vannak olyan munkakörök, ahol a nők számára a magas sarkú kötelező, egyre több helyen tekintenek el ettől. A világjárvány a kényelem trendjét természetesen tovább erősítette.

ECCO sneaker

Látogass el az ECCO webshopjába, hogy megtaláld az igazit!

Fotó: ECCO Forrás: The Conversation

Promóció

Olvasd el ezt is!