Míg régen úgy voltam vele, hogy a legfontosabb, hogy A-ból B-be elvigyen a jármű, és lehetőség szerint ne fogyasszon túl sokat, most már sokkal többet nyom a latba a kényelem, a praktikusság, na, és persze a környezetvédelem, hiszen közel sem mindegy, hogy mennyi káros anyag kibocsátásától tudjuk megvédeni a környezetünket.
Épp ezért nagy örömmel fogadtam a hírt, hogy tesztelhetem azt a menő crossovert, amire a Toyota nagy várakozásokkal tekint, és úgy sejti, Európa egyik legkedveltebb autójává válhat.
Szabadidő autó, pofonegyszerű parkolással
A belvárosi közlekedésben igazán nagy tapasztalatot szereztem, és bármikor csukott szemmel is képes lennék egy apró járművel egy szűk helyre beparkolni, de nem vagyok kifejezetten nagy autókhoz hozzászokva. Épp emiatt egy kis szorongással ültem be a határozott és markáns megjelenésű Yaris Crossba, de az a kevés izgulás is elszállt, mikor szemügyre vettem a hipermodern és csinos belsejét, na, és persze átéltem azt az érzést, hogy a magasított, SUV-jellege miatt fentebbről szemlélhetem az utakat. Megnyugtató érzés, arról nem is beszélve, hogy mennyire kényelmes.
A tágas utastéren végignézve egyből az első gondolatom volt, hogy nem csak a várost tudnám járni vele, de hosszabb utakra is bátran elindulnék. A manőverezés hihetetlenül egyszerű, és ha már a városnál tartunk, nos, mikor parkolásra került a sor, megállapítottam, hogy ezzel a csodás magas és tágas kocsival még könnyebb is beállni, mint bármivel, amit eddig vezettem, na, persze nem az én Forma-1-et megszégyenítő vezetési képességeimnek köszönhetően, hanem inkább a jármű kialakításának és a vezetést segítő technológiáknak, amiket a tervezők bele álmodtak. Az ergonomikusan megépített kocsiban villámgyors volt a parkolás, és a váltással sem kellett a dugóban sem játszani, köszönhetően az automata váltójának. Szerencsére az automata sebességváltások is olyan könnyedek, hogy semmit sem lehet érzékelni belőle.
Ha ezzel a kecses crossoverrel hosszabb útra indulnék, akkor se lenne esélyem unatkozni, ahogy a többi utasnak sem, hiszen a kocsi csúcs infotainment rendszerén élmény a zenehallgatás, és a navigációs rendszert is sokkal egyszerűbb követni, mint mikor az ember telefonján van bekapcsolva, és úgy van a műszerfalhoz rögzítve. Remekül látni a kijelzőt, anélkül, hogy elterelné a figyelmet a vezetésről.
Fő a biztonság
A fentebb említett tapasztalatok mellett az egyik legfontosabbat is érdemes megemlíteni, hiszen az utakon, közlekedéskor is a legfőbb dolog a biztonság. A Toyota Yaris Cross Hybrid szinte kibillenthetetlen az egyensúlyából. Egyelőre ez a modell az egyetlen olyan hibrid SUV a piacon, ami intelligens összkerékhajtással rendelkezik, azaz akkor is stabilan tapad az úthoz, mikor egy nem várt kanyar bukkan fel, vagy épp az eső miatt csúszóssá válnak az utak.
Ahogy a tesztelés során én is biztonságban éreztem magam, bárki ugyanígy érezhet benne. Az autó intelligensen vált az összkerékmeghajtás és első kerék meghajtás között, és pont az automata váltásnak köszönhetően rendkívül takarékos az üzemanyaggal is.
Városi nők stílusos autója
Nem csak nekem tetszett meg ez a forma és lendület, a sokszoros díjnyertes táncosnő, Molnár Andi is nemrég váltott Toyota Yaris Crossra. A hatalmas sikerű Dancing with the Stars című műsor zsűritagja eddig a világ legnagyobb és egyben legzöldebb autómárkájának Yaris modelljét használta és hirdette büszkén nagykövetként, most azonban Yaris Crosst vezet, amiről még az is elképzelhető, hogy 2022-ben az év autója lehet, hiszen a klasszikus Yaris alapjaira épül, az a modell pedig 2021-ben nyerhette el a legjobbnak járó címet.
Mivel Molnár Andi is nagy hajsúlyt fektet a zöld megoldásokra, természetes volt számára, hogy igent mond a felkérésre, hogy a Yaris Cross arca legyen, hiszen ez a crossover járgány nem csak tökéletesen passzol a táncművész életmódjához, de kifejezetten környezetbarát is, öntöltős, hibrid elektromos meghajtása sokkal kevésbé terheli a környezetet, mint sima üzemanyaggal működő hagyományos meghajtású társai.
Új csodaautó a csatasorban
A Toyota neve azóta egyenlő a következetességgel és az időtállósággal, hogy az 1970es években forradalmasították az autógyártást az úgynevezett TPS rendszerükkel, amit aztán a legtöbb autógyártó átvett. Ennek az eredménye egy világszinten ismert és közkedvelt márka, ami több százezer megtett kilométer után is stabil és megbízható futási teljesítményt nyújt.
Ennek köszönhető, hogy a legtöbb fogyasztói szegmenst maguk alá gyűrték az utóbbi évtizedekben. Az Egyesült Államokban már régóta szinte lehetetlen megtörni a Prius kertvárosi anyukák felett gyakorolt teljhatalmát, és a Lexus is méltó ellenfeleként lépett be a német gyártók által dominált felsőkategóriás piacra.
A Yarist 1999 óta forgalmazza a japán gyártó, de Magyarországon igazán 2005-ös “Kis-Nagy autó” kampányával robbant be, ahol hamar a kisgyerekes nagyvárosi családok kedvencévé vált. Az elmúlt tizenöt évben a crossoverek térhódítását a Yaris kiválóan bírta, és az új Cross Hybrid időszerű válasz az megváltozott, piaci igényekre. Mindeközben ugyanúgy visszaadja a Toyotától már jól megszokott minimalizmust, műszaki eleganciát és az autóikra jellemző klasszikus mérnöki megoldásokat – mint például a kitűnő üzemanyaggazdálkodás, vagy a fokozatmentes váltó által nyújtott egyedi vezetésélmény –, ezzel teljessé téve a Toyota élményt.
Promóció