Zen megnyugvás az őszi Bükfürdőn

2021. november 05.
Két éjszaka, három nap: ennyit töltöttünk a bükfürdői Caramell Premium Resort****superiorban. Az idegeink kisimultak, a vállöveink kilazultak, a lelkünk feltöltődött.

Bükfürdőre nemcsak nyáron érdemes menni, különösen akkor nem, ha az ember a Caramell Premium Resortban száll meg. Az ősz sok munkahelyen őrület – hát még ha az embernek gyereke is van. Így mindenképpen érdemes a mindennapok rendjét megtörni, és feltöltődni karácsony előtt: mi éppen így tettünk, és nem is dönthettünk volna jobban!

Bükfürdőre megérkezni kicsit olyan, mintha már nyugaton lennénk: takaros épületek, rendezett közeg, mindent átható nyugalom. A Caramell Premium Resortba belépni viszont ennél jóval több. A már kívülről is impozáns épületegyüttes belülről is maga a harmónia, minden érzékszervre ható zent áraszt. Ha azt mondom, szállodaillat, általában mindenkinek ugyanaz jut az eszébe, azonban a Caramellben e helyett láthatatlanul elhelyezett keleties illóolajok és füstölők biztosítják a folyamatos aromaterápiát. Az orr mellett a szem sem pihenhet: a közös terek és a szállodaszobák is ázsiai ihletettségűek, dominál mindenhol a sötét fa, a mélyebb színű drapériák és az izgalmas megvilágítás. Természetesen az összérzéki élményből az ízlelőbimbók sem maradhatnak ki, de erről majd később.

Fárasztó, pörgős hetet zártunk, amikor péntek délután leértünk Bükfürdőre, a stressz viszont egy pillanat alatt elszállt, amikor megláttuk a csodaszép szállodaszobánkat és behuppantunk a hatalmas, hamisítatlan szállodai ágyunkba. Bármennyire is vonzó lett volna a modern ázsiai berendezésű szobánkban maradni, a hosszú alvás helyett valami aktívabb mellett döntöttünk, hiszen nagyon mozgatta a fantáziánkat, hogy mi mindent tartogat számunkra a komplexum.

Elsőként a wellnessrészlegen csábultunk el. A szállodában két teljesen különálló wellness- és szaunarész található, így külön program is lehet a kettő felfedezése. A ZEN SPA, exkluzív fürdő- és szaunavilág élménymedencéje mellett relaxzóna, VIP pihenőterek és elképesztően sokféle szauna is található. A szaunavilág kedvelői számára abszolút kihagyhatatlanok a szauna felöntések. Mi egy relaxációs felöntésre neveztünk be: biztosan nem fogjuk egyhamar elfelejteni, milyen érzés volt a kubeba édes-fűszeres illatában kiizzadni magunkból minden felgyülemlett stresszt és rossz érzést. A másik, a SILENT ZONE Thermal&Spa wellness-sziget, mely kizárólag 16 éven felüli vendégek számára érhető el. Itt a közel 900 méter mélyről feltörő, 46,5 C -os termálvízben, tényleg meghatóan csendes környezetben töltődhetünk. A szállodában lévő termálvíz prevenciós és gyógyászati célokra egyaránt kiváló, ásványi anyagokban gazdag vízről van szó, ezért kiválóan alkalmas mozgásszervi megbetegedések, reumás panaszok, kopások és nőgyógyászati problémák kezelésére, gyógyítására és izomlazításra, baleseti és műtéti utókezelésre. Ezt kiegészítendő a szállodában lehetőség van magán járóbeteg ellátás igénybevételére is a Caramell Medical Center impozáns rendelőiben.

A napot svédasztalos vacsorával koronáztuk meg. A szállodai vacsorafelhozatalok általában mindig bőségesek és változatosak, itt viszont kiemelten figyelnek a tudatos táplálkozás alapelveire és a legmagasabb ételminőségre is. Sosem volt nehéz kiegyensúlyozott, könnyed fogásokat összeállítani – még akkor sem, ha az ember vegetáriánus vagy laktózmentes opciót szeretne. Rengeteg friss saláta és zöldségköret színesítette a húsok, halak, vegetáriánus tésztaételek sorát. A balansz érdekében azért a tányérra került némi cukrászsütemény is desszert gyanánt: akármilyen diétát is tartunk, vétek lenne kihagyni a szálloda cukrászműhelyében, a Villa Rosatoban frissen készített, kézműves süteménycsodákat. Egyébként a reggelinél is a cukrászműhely kézműves péksüteményei emelik az étkezés nívóját.

A szombati napot a teljes testi-lelki kényeztetésnek szenteltük. A Caramell Premium Resort Magyarország első holisztikus szállodája, a kezelések – klasszikus masszázsok és gyógykezelések, illetve holisztikus, ayurvédikus kezelések széles palettájából választhatnak a vendégek. Mi egy meghitt, páros rituáléval indítottuk a napot, ahol először egy pohár pezsgő kíséretében aromaolajos kádfürdőn vettünk részt, majd egy világmegváltó hátmasszázs tette fel a pontot az i-re. Ülőmunkát végzőknek receptre kéne felírni!

Ezt követően felfedeztük a szálloda nyújtotta szépségkezelések világát is. A szálloda kizárólag a BIOLA bio kozmetikumaival dolgozik, ami az egyetlen olyan magyar szépségmárka, ami Demeter és Cosmos minősítéssel rendelkezik. Akár tetőtől-talpig is megszépülhetünk a Beauty-részlegen, hiszen arckezelésektől kezdve a kéz-és lábápoláson át a holisztikus testkezelésig szinte minden megtalálható a kínálatukban. Egy wellnessszállodában különösen fontos a láb ápoltsága, akár a hosszúhétvége megkezdésekor, péntek estére is érdemes időpontot foglalni egy teljes lábrituáléra, mely az elhalt hámsejtek eltávolítása mellett finom lábpakolást és masszázst, lakkozást is tartalmaz, így magabiztosan vághatunk bele a hétvégébe. Én is így tettem, a lábam felfrissült, megszépült és még egy csinos lakkozást is kapott. Az őszi-téli időszakban ráadásul a bőrszárazság és a kemény talpú cipők fájdalmas tüneteket is produkálhatnak, a lábrituálé tápláló maszkja ezt is segít enyhíteni.

A kényeztetések sorát megszakítva vasárnap már időt szántunk a sétára, a környék felfedezésére is. Rosszabb idő esetén bőven van mit csinálni a resort falai között, a kényeztető kezelések, a wellness, a szobák elképesztő kényelme, a családbarát szolgáltatások (például játszószobák, szállodai kalandpark, esti szórakoztató műsorok), a szálloda udvarán lévő japánkert, a bár és a bowling abszolút elegendő programot nyújt egy hosszúhétvégére. De ha ennél is aktívabb pihenésre vágyunk, akkor érdemes például a szálloda mellett lévő Kristály Toronyban próbára tenni az erőnket. A kalandpark az országban is egyedülálló módon, 3 szint 90 méterén, a legmodernebb biztonsági technológiák kíséretében nyújt lehetőséget a komfortzónánk tágítására és az adrenalinszintünk megdobására. Ha kicsit távolabbra mennénk, akkor az Alpok lábánál elterülő Bük települést vagy az autóval fél óra alatt megközelíthető Szombathelyet és Kőszeget, illetve az osztrák oldalon Lutzmannsburg-Frankenau wellnessfürdőit is érdemes útba ejteni.

Egy, a Caramell Premium Resortban eltöltött hosszúhétvégénél már csak egy jobb dolog van: két ilyen hétvége. A vendégeket több, mint 15 éve kényeztető hotel idén egy igazán exkluzív nyereményjátékot indított, 2021 év végéig minden hónapban értékutalványokat sorsolnak ki, mellyel visszanyerhetjük a foglalásunk teljes összegét. Semmiképpen nem érdemes kihagyni!

Látogass el a hotel honlapjára: caramell.hu