Idén tíz éve annak, hogy egy különleges találmánynak köszönhetően elindította startupját. Hogyan született meg az ultrahangos kullancsriasztó ötlete?
Egy közös ismerős révén találkoztam egy olasz professzorral, aki a milánói Állatorvostudományi Egyetemmel közösen fejlesztette ki a vegyszermentes, környezetre ártalmas anyagokat nem tartalmazó ultrahangos kullancsriasztót. A készülék olyan frekvenciájú ultrahangot bocsát ki, amely az emberek és az állatok számára nem zavaró, azonban a kullancsok, a bolhák és a poratkák számára igen, ennek köszönhetően pedig távol is tartja azokat. Fontos hangsúlyozni: az ultrahang nem az emberre vagy a háziállatokra hat, hanem a paraziták ellen. Eleinte szkeptikus voltam, de a feleségem támogatásának köszönhetően belevágtunk a startupba: első körben kaptunk ötven darab mintát, amelyeket állatorvosokhoz, tenyésztőkhöz és kutyás gazdikhoz juttattunk el, hogy megnézzük, hogyan szerepel az eszköz a gyakorlatban. Amire nem számítottunk, hogy az elégedettség szinte százszázalékos lesz. Belevágtunk, megalkottuk a Tickless márkát, és fontos fejlesztésekbe kezdtünk, tíz év leforgása alatt pedig komoly nemzetközi szereplővé nőttük ki magunkat: ma már 52 országban vannak viszonteladóink, különösen Szingapúrban, Kanadában, Lengyelországban és Belgiumban nagy a termékeinkre a kereslet. 2020-ban a ProtectOne Tickless Mini kullancsriasztóval BigSEE
nemzetközi dizájndíjat is elnyertük.
Az eszköz a házi kedvencen túl az embert is védi, ezért az egész családnak védelmet nyújt.
Eleinte a kisállatokra fókuszáltunk, de ahogy az a vizsgálatokból kiderül, az állatoknál ugyanazok a kullancsok terjesztenek betegséget, mint az embernél, az ultrahangos megoldás pedig esetükben is ugyanolyan hatékonyan működik – ezt onnan is tudom, hogy van három gyerekem, a Pilis lábánál lakunk, így rengeteg kullanccsal találkoztunk. Eleinte a kutyának szánt eszközt erősítettük a cipőikre, és miután kullancsmentesen jöttek haza, rájöttünk, hogy ez működik. Elkezdtünk hát humán terméket is fejleszteni.
Nemcsak a termékek különlegesek, hanem a vállalkozást működtető csapat is. Mi a titok?
Tíz évvel ezelőtt, amikor a csapat összeállt, a munkatársak nyolcvan százaléka pályakezdő fiatal volt, akik nélkül ez a brand nem lehetne ennyire sikeres. Ők annak a generációnak a tagjai, amelynek prioritás a környezetvédelem, a fenntarthatóság kérdése, hogy olyan termékeket fejlesszünk, amelyek semmilyen terhet nem rónak a környezetre. Ha én cégvezetőként ezt nem venném figyelembe, már biztosan nem dolgoznának velem. Ennek a szemléletnek köszönhetően született meg a fenntartható alapanyagból gyártott, tölthető kullancsriasztó ötlete, amelynek bár parányi az akkumulátora, egyetlen töltéssel három hétig bírja. Nem kell aggódni, ha a gyerek táborba megy, az eszköz nem kapcsol ki, nem merül le.
Promóció