Vissza a természethez – romantika Noszvajon

2023. november 07.
Ha elmenekülnénk a hétköznapok valósága elől, a legjobb hely, amit választhatunk, Noszvaj. Az Egerhez közeli gyönyörű faluban található Treehouses-ban egy pár nap is elég, hogy tökéletesen feltöltődjünk.

Ha most éppen nem a kaland és a nagyvárosi nyüzsgés vonz, sokkal inkább szeretnénk egy igazán különleges, de természetközeli helyen kipihenni magunkat, a Noszvaj Treehouses prémium lombházait, amelyek elsőként épültek Magyarországon, éppen nekünk találták ki. Ahogy felérünk a szálláshoz, szinte azonnal érezzük a természet nyugtató erejét, a tiszta levegő pedig azonnal hatással lesz ránk egy csodaszép erdei környezetben. A lombházak prémium felszereltsége abszolút garantálja, hogy a lábunkat se kelljen kitenni a lakosztályból, ha nincs kedvünk: a teraszon privát szabadtéri pezsgőmedence, a minibár feltöltve, helyi válogatott borokkal, sörökkel és snackkel. A pihenés teljesen gondtalan lehet.

Különleges erdei pihenésünk legemlékezetesebb élménye a reggel lehet: ahogy kinyitjuk a a szemünket, a fák lombkoronájának látványa ejt ámulatba minket. Az ajtó előtt pedig már ott vár minket egy Breakfast Box, amelynek tartalmát kettesben fogyaszthatjuk el reggel.

Ha mégis kicsit kimozdulnánk, kipróbálhatjuk a finn panoráma szaunát, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a síkfőkúti tavakra, elektromos kerékpárra pattanhatunk, hogy bejárjuk a környéket, este pedig átsétálhatunk a Nomád hotel éttermébe, ahol finom falatokkal várnak minket.

Noszvajon 5 Superior Lombház és 2 Kilátó Torony Lombház közül választhatunk egész évben, nemrégiben pedig bővítették a kínálatot, és a lombházaktól teljesen eltérő formájú épületet építettek, amely a Cabin nevet kapta. Felszereltségében szintén mindent extrát tartalmaz, így a privát tóra néző pezsgőfürdőt és ráadásnak egy panoráma infraszaunát. Az biztos, hogy itt igazán minőségi időt tölthetünk kettesben a párunkkal!

Ha kicsit mégis kimozdulnánk:

Pattanj biciklire!

A legújabb favázas, elektromos biciklikkel akár körbe is tekerhetjük a helyi nevezetességeket.

Erdei túra

A Bükkalja festői fekvésű településéről, a számos látnivalóval büszkélkedhető, idilli hangulatú Noszvajról jó néhány remek túrát tehetünk a Bükk hegység déli részébe. A falu északi részén kiépült romantikus Síkfőkútról, a vadregényes Kánya-patak völgyében mászunk fel a népszerű Várkúti turistaházhoz, ahonnan a Bükkalja egyik legszebb panorámáját nyújtó Kövesdi-kilátóhelynél érjük el utunk legmagasabb pontját. A Vasbánya-nyereg és a romos Novaji kunyhó érintésével ereszkedünk vissza a tóparti üdülőhelyre, Síkfőkútra. A túra hossza: 7,3 km.

Borvacsora Thummerer és Gazsi pincészetben

A pincelátogatás során a vendégeknek lehetősége nyílik betekintést nyerni a 4200 m2-es, tufába vájt pincerendszer mindennapos életébe, amely alatt végigsétálhatnak a pince valamennyi ágán, látva a hagyományos fahordós és palackos érlelő részt és a modern technológiai rozsdamentes acéltartályokat is. A séta után a hangulatos kóstolótermekben 6 fajta bor kóstolását kínáljuk a választott programnak megfelelően különböző ételekkel. A kommentált borkóstoló alatt megismerkedhetnek a kóstolás rejtelmeivel és technikájával, valamint a borok és ételek harmonizálásával.