Ha szeretnénk elbújni a világ elől

2023. október 05.
Hallottál már a kapolcsi Sziklákról? Felfedezésükhöz túracipő nem, fürdőruha viszont kifejezetten ajánlott. A romantikus hangulat és a zavartalan pihenés garantált ezen a nem mindennapi szálláshelyen.

Ahogy a Balaton sem csak nyáron kínál kalandokat, úgy Kapolcs és az őt ölelő Balaton-felvidéki falvak is bőven tartogatnak élményeket a Művészetek Völgyén túl is. A környéken az élet az őszi–téli időszakban csendesebb és lassabb ugyan, de az év végi hajrá közeledtével éppen ez az, amire sokunk mindennél jobban vágyik. Kikapcsolódni, feltöltődni, bekuckózni. Ha szeretnénk néhány napra elbújni a világ elől, nem is kell messzire mennünk: a noszvaji lombházakkal ismertté vált Treehouses már Csóromföldén is kínál különleges szállásokat.

A szállásegyüttest a fából készült épületeivel és kabinjaival megannyi neves díjat bezsebelő Hello Wood tervezői álmodták meg, hogy a Kapolcshoz közeli ligetük különleges atmoszféráját minél többen átélhessék. A hat, Szikla névre keresztelt faház szervesen illeszkedik a természetbe, két fő részére pedig maximális kényelmet és meghittséget nyújt, hiszen minden megtalálható benne, amit egy szuperior hotelszobában megszokhattunk. Van privát jakuzzi és panoráma infraszauna is, és hogy minden pillanatot gondtalanul tölthessünk, a bőséges, válogatott finomságokkal teli reggelikosáron túl könnyű ebédet és hidegtálas vacsorát is kérhetünk közvetlenül az ajtónk elé. Az isteni falatok mellé helyi borokat és kézműves söröket kortyolhatunk, ha pedig eleget gyönyörködtünk a tájban, vagy meguntuk az édes semmittevést, felpattanhatunk a recepció mellett sorakozó biciklik valamelyikére.

Az aktív pihenés híveiként barangolhatunk a környező lankás dombokon, az autóval húsz-harminc percen belül elérhető programlehetőségek számától pedig jó eséllyel zavarba is esünk:

• a Balaton váraként emlegetett Szigligeti várba már csak a panoráma miatt is érdemes felkapaszkodni
  • vasárnaponként a káptalantóti Liliomkert piac kihagyhatatlan: helyi termelők, kézműves és antik portékák, ínycsiklandó ételek
  • a csónakázható Tapolcai-tavasbarlang rossz időben mentőötlet, ha pedig kiderül az ég, vár a Malom-tó partja
  • a Balaton édenkertje, a badacsonyörsi Folly Arborétum is egész évben nyitva tart
  • az illatos virágok aromáját a megvásárolható Folly Szirupokban vihetjük haza magunkkal

Mit rejt a Szikla?

A messziről hatalmas kőtömböknek látszó, 21+15 négyzetméteres Sziklák belülről tágasak (egy nappali szoba ággyal, teakonyhával, beépített szekrénnyel és étkezőasztallal, illetve fürdőszoba zuhanyzóval és külön vécével), a sok üvegfelületnek köszönhetően világosak és minden igényt kielégítő berendezéssel (smart TV, WIFI, klíma, hajszárító, törölköző, fürdőköntös) felszereltek. A hat faház egymástól elfordítva helyezkedik el, így biztosítva az intimitást, és hogy a környező szántóföldekre és lankás dombokra nyíló panoráma csodálását – amelyet egyébként éppúgy élvezhetünk a pezsgőfürdőből vagy az üvegfalú szaunából, mint az ágyból – semmi és senki ne zavarhassa meg.