A budapesti animációs seregszemlét egy legendás francia rendező, a Kirikou figuráját megalkotó Michel Ocelot személyesen nyitja meg az Uránia Nemzeti Filmszínházban. Az Anilogue fókuszában idén Olaszország, Horvátország és Szlovénia állnak.
Az Anilogue fesztiválra meghívást kapott minden olyan animációs film, amelyet a világ bármely pontján az elmúlt évben felállva tapsolt meg a közönség. Az idén tizenhat évadába lépő budapesti animációs seregszemlét egy legendás francia rendező, a Kirikou figuráját megalkotó Michel Ocelot személyesen nyitja meg az Uránia Nemzeti Filmszínházban, és egyúttal bemutatja a pesti nézőknek legújabb munkáját. A Dilili à Paris című film a századfordulós francia művészvilág karikatúrája, mely akár az új, magyar animáció, a Ruben Brandt: a gyűjtő tükörképeként is szolgálhat. A két filmet elsőként a budapesti nézők láthatják egymás mellett.
Az Anilogue szervezői idén 300 animációs rövidfilmet és 10 egész estés filmet válogattak be a legjobbak közé, köztük Mamoru Hosoda legújabb filmjét, a Mirait. A nemzetközi fesztivál vetítéseit és kísérőprogramjait az Uránia Filmszínházban és városszerte több helyszínen, többek között a Francia Intézetben, a Lengyel Intézetben és a Három Hollóban tartják. Az Anilogue fókuszában idén Olaszország, Horvátország és Szlovénia állnak: a budapesti közönség idén az Adriai-tenger országaiban termett animációs filmekből kap gondosan válogatott ízelítőt.