A PopUp Produkció 2017-ben indult azzal a céllal, hogy a hagyományos keretekből kilépve – ahogy ők fogalmaznak – „trendszetter, digitálisdetox” programot kínáljanak. Szeretnék elérhetővé tenni a színházi élményt mindenki számára, és olyan helyekre és terekbe is be akarják vinni, ahol korábban nem volt jelen. Állandó előadásaikon felül olykor egyszerűen csak felbukkannak valahol, hogy „rendszer- és térfüggetlen” színházat csináljanak.
„A PopUp Produkció egy izgalmas, projektalapú kezdeményezés, folyamatosan mozgásban van, hiszen nincs sem fix helyszíne, sem állandó társulata. A mobilitás és a diverzitás jegyében találkozni szeretnénk mindazokkal, akik nem »életvitelszerűen« színházba járók. Szeretnénk mindenki számára elérhetővé tenni az élményt, egyfajta lelki átmozgató edzés keretein belül használni a tereket és energiákat, és kihozni a fényre, illetve megmutatni a modern színházat – mondta Bakonyi Alexa színésznő, a PopUp Produkció alapítója. – Közben egy nagyon fontos kultúratámogatási formára is szeretnénk felhívni a figyelmet: a téradás – amit jelen esetben az ACG Reklámügynökség biztosít – önmagában óriási segítség.”
A PopUp Produkció a Nyáry Krisztián munkái alapján készült Így viszik át című előadással debütált, azóta pedig a legkülönfélébb helyszíneken fordultak meg: egyebek között etűdöket vittek a City Matiné napközbeni bulisorozatába, Showroom színházat csináltak az Annadaubnernek, és csatlakoztak a Margó Fesztivál éjszakai programjaihoz. Most azonban új fejezet kezdődik a társulat és az ACG életében is, hiszen augusztus végétől a reklámügynökség földszinti tere ad otthont a produkció legnépszerűbb előadásának.
Az együttműködés kezdeteként a PopUp Produkció a Varga Lóránt jegyezte Egykutya című darabot adja elő egy nyárzáró-évadnyitó, háromestés minisorozat keretein belül. Ezzel az ACG most először lesz az a nappali, ahol négy, harmincas évei elején járó fiatal – az Egykutya karakterei – viszontlátja egymást, nyolc évvel azután, hogy kiköltöztek a közös, régi titkokkal és feszültséggel teli kollégiumi szobából.
A PopUp produkció havonta háromszor adja majd elő a darabot az ACG-ben, amelyet 2017-ben az év irodájának választottak. Az ügynökség, amelynek belső tereit fiatal alkotók munkái díszítik, a kezdetek óta támogatja a kortárs művészetet, legyen szó dizájnról, divatról, és mostantól már a színházi életről.
Az előadást három alkalommal, augusztus 30-31-én, valamint szeptember 1-jén tekinthetik meg az érdeklődők 20:00-tól. Jegyek kizárólag a Cooltix online jegyrendszerében vásárolhatók meg.