Csehov művének mondanivalója mindenkor időszerű, fontos üzeneteket tartalmaz a ma embere számára. A Sirályban egy csoport férfi és nő tétova bálját látjuk, akik a szerelmen és a művészeten, sötétedő koruk utolsó fényvillanásán át próbálnak maguk számára életet kreálni. A beteljesületlen lehetőségek világát tárja elénk. Egy olyan világot, amelyben mindvégig megvannak az értelmes cselekvés kilátásai, az álmodozók mégsem tudnak mit kezdeni magukkal, és ezért alulmaradnak a valósággal szemben. A szereplők nem a jelenben élnek. Életüket mintegy elhalasztják, és csak a jövőről ábrándozva élik meg igazán, de mintha nem ismernék fel a két idősík kapcsolatát, valójában sohasem lépnek a jövő felé, vagyis ők maguk felelősek a sorsukért.
Az előadásban emberi sorsokban mutatkozik meg generációk harca, a világok háborúja. Fókuszba kerül a lélektani elemek feltérképezése, mely egyszerre szórakoztató és tanulságos. Az előadás egyik érdekessége, hogy Bánki Ákos festőművész a teljes előadás alatt fog festeni a színpadon, mely a mozdulatok, interakciók szépsége mellett a vizuális látványt emeli majd.
A bemutató zenéjét Mester Dávid a Vígszínház karmestere, zeneszerzője, zongoraművész és Farkas Bence zeneszerző jegyzi, a jelmezek Bati Nikolett, a díszlet Minorics Krisztián munkája. Fénytervező Pető József, aki a Feledi Project Metamorfózis előadásának világítását is tervezte. A Harangozó Gyula-díjas koreográfus Feledi János olyan táncművészekkel dolgozik az előadásban, mint Nyeste Adrienn, Kaiser Fruzsina, Jenei Lilla, Guzmics Petra, Nagy Csaba, Gyugos Dominik, Keresztes Patrik, Kalmár Attila, Takács Lacek, Julien Klopfenstein.
Fotó: Feledi Project